۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
خسارت ۱۵ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزان خراسان شمالی
رئیس مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبر داد:

خسارت ۱۵ هزار میلیارد ریالی سرمازدگی به کشاورزان خراسان شمالی

بجنورد- فرهادی، رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خسارت ۱۵ هزار میلیارد ریالی بلایای طبیعی شامل سرمازدگی، سیل و طوفان و تگرگ در سال گذشته به کشاورزان استان خبر داد.

حسینعلی فرهادی در گفت‌وگو با بازار؛ اظهار داشت: سال گذشته براثر بلایای طبیعی ( سرمازدگی، سیل و طوفان و تگرگ) حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال به کشاورزان این استان خسارت وارد شد.

وی افزود: حدود چهار هزار میلیارد ریال از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی به بخش کشاورزی استان خراسان شمالی مربوط به سرمازدگی اواخر اسفندماه سال گذشته بود که با رسیدن دما به زیر ۱۲ درجه سانتی‌گراد؛ به سردرختی‌ها و محصولات زراعی کشاورزان خسارت وارد شد.

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: اضافه کرد : بیشترین خسارت‌های ناشی از سرمازدگی سال گذشته به استان مربوط به شهرستان مانه و سملقان یکی از مناطق مستعد کشاورزی بود به‌گونه‌ای که یک‌سوم از این خسارت‌ها صرفاً به کشاورزان این شهرستان وارد شد.

فرهادی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۸۵ درصد از خسارت‌های ناشی از بلایای طبیعی به محصولات زراعی و باغی استان مربوط به سرمازدگی است.

به گفته وی همچنین ۶۳ درصد از این خسارت‌ها به سردرختی و محصولات باغی، ۳۳ درصد مزارع کشاورزی و چهار درصد نیز به تأسیسات زیربنایی حوزه کشاورزی گزارش‌شده است.

کد خبر: ۸۱٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha