۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
دعوت «لامبورگینی» به چالش از سوی «ب‌ام‌و»
رقابت به سبک آلمانی

دعوت «لامبورگینی» به چالش از سوی «ب‌ام‌و»

گروه خودروسازی ب‌ام‌و به تازگی سریعترین سدان اسپرت خود یعنی M۵ CS برای رقابت با لامبورگینی به بازار عرضه کرده است. این خودرو مجهز به یک موتور ۸ سیلندر وی‌شکل ۴.۴ لیتری با ۶۲۷ اسب‌بخار قدرت است.

بازار؛ گروه خودرو: ب‌ام‌و  M۵ CS را سریع‌ترین باواریایی تاریخ خود می‌داند. هرچند که پیش از ارائه نسخه CS، نسخه‌ کامپتیشن این سدان به خوبی دنیای اسپرت را با تحولات بسیاری مواجه کرد. M۵ CS با رنگ خاص Frozen Deep Green و اضافه شدن قطعات فیبرکربنی و تریم طلایی رنگ تنها نشانه هیجانی است که در زمان قرارگیری در پشت فرمان آن گاز بده تا نهایت اوج لذت را تجربه کنید به ذهن می‌آید.
ترکیب عالی خطوط شارپ و فرم متورم روی کاپوت استایلی جذاب و نافذ برای M۵ CS به ارمغان می‌آورد که رینگ‌های ۲۰ اینچی با پره‌های Y شکل باریک فورج شده به وقار هرچه بیشتر این سدان به تمام معنا اسپرت می‌افزاید. کابین M۵ CS آنچه در تصور یک اسپرت دوست باشد را فراهم آورده، چراکه صندلی‌های اسپرت فیبرکربنی نسل جدید ب‌ام‌و که شاهکار بی‌نظیر در طراحی صندلی‌های اسپرت ارگونومی به حساب می‌آید، برای سرنشینان تعبیه شده است.
علاوه بر صندلی‌های اسپرت جلو، صندلی‌های عقب نیز فرمت جالبی مانند صندلی‌های جلو دارند که تنها چهار سرنشین می‌توانند لذت و هیجان سواری و شتاب M۵ CS را تجربه کنند. طراحی عبارت CS روی داشبورد، استفاده از رنگ قرمز نواری روی صندلی‌ها، طراحی نقشه مسابقه روی پشت سری‌ها، ترکیب عالی چرم، جیر و قطعات کربنی شامل پدال‌های شیفتر پشت فرمان تنها در زمان رانندگی تخت‌گاز کردن را به ذهن شما می‌آورد.
مهم‌ترین و جذاب‌ترین بخش M۵ CS قلب تپنده پرقدرت آن است که به راحتی سوپراسپرت‌های لامبورگینی و فراری را مغلوب خود می‌کند، هرچند که در درگ‌های مشخصی پیش‌تر M۵ کامپتیشن با پشت سر گذاشتن لامبورگینی هوراکان و آونتادور عملکرد بالای خود را به عنوان یک گزینه خانوادگی اسپرت به نمایش گذاشته بود، کماکان زیر کاپوت متورم چهره تهاجمی M۵ CS غرش پرطنین موتور هشت سیلندر وی‌شکل ۴.۴ لیتری آشنای S۶۳ شما را به وجد می‌آورد.
همان موتور نسخه M۵ و M۵ کامپتیشن نصب شده که باتوجه به تکنولوژی ام تویین پاور توربو و تغییراتی در پروگرامینگ  ECM نسل جدید بوش و کاهش وزن عالی توسط تکنولوژی فیبرکربن و پلاستیک فشرده سازه بدنه، حداکثر ۶۲۷ اسب‌بخار(۱۰ اسب‌بخار بیشتر از M۵ کامپتیشن) قدرت و حداکثر ۷۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را تولید می‌کند. گیربکس ۸ سرعته M استپ ترونیک با سامانه منحصربه‌فرد چهارچرخ محرک هوشمند xDrive این سدان خانوادگی اسپرت را در ۲.۹ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رساند و حداکثر سرعت آن به ۳۰۵ کیلومتر برساعت می‌رسد. سیستم اگزوز اسپرت حرفه‌ای با دریچه‌های متغیر صدای خروجی را مهیج می‌کند.
بنابراین طراحان ب‌ام‌و برای این نسخه تولید محدود علاوه بر سه رنگ بدنه خاص مواردی چون جلو پنجره به رنگ طلایی خاص، رینگ‌های ۲۰ اینچی، صندلی‌های اسپرت جلو با سازه فیبرکربن، صندلی‌های جداگانه عقب، دوخت سه رنگ تریم داخل، سیستم صوتی فوق حرفه‌ای هارمن کاردون، دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و انبوهی از امکانات رفاهی دیگر را تدارک دیده‌اند. M۵ CS با چهره و استایلی مخوف خود در اروپا با قیمت حدودی ۱۹۹ هزار و ۹۰۰ یورو عرضه خواهد شد.   

کد خبر: ۸۱٬۵۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha