۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
سرمایه گذاری بیش از ۵۰ درصد سازمان ها در حوزه اتوماسیون
یک بررسی نشان داد

سرمایه گذاری بیش از ۵۰ درصد سازمان ها در حوزه اتوماسیون

در عین حال که مشاغل در صدد هستند تا با اتوماسیون کارها از انجام روندهای تکراری و دستی که باعث بروز خطا میشود، جلوگیری کنند بهره بردن از فناوریهای نو در کسب و کارها رو به افزایش است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: «سکوریتی بولوارد» در گزارشی به بررسی راهکار افزایش امنیت و اتوماسیون برای کسب و کارها پرداخته است: مطالعه مستقل جهانی ۵۰۰ پاسخ دهنده در سطح ارشد تصویر روشنی برای آینده امنیت شبکه فراهم می کند. به طوریکه در نظرسنجی، آینده امنیت شبکه (The Future of Network Security) مربوط به شرکت FireMon (ارایه کننده پلت فرم در حوزه امنیت شبکه)، اولویت اصلی رهبران امنیت فناوری اطلاعات روشن بود: اتوماسیون.

اتوماسیون با بلوغ تحول دیجیتال، باعث انجام کارهای بیشتر با تعداد کمتر متخصص امنیت سایبری و ایجاد چابکی در هر کسب و کار می شود. بنگاه های اقتصادی مشتاقانه به دنبال ساده سازی گردش کار امنیتی خود و افزایش کارایی عملیاتی خود بدون افزایش سطح ریسک هستند. از طرفی نیاز به سرعت باعث ایجاد سرمایه های گسترده در اتوماسیون امنیتی می شود. این در حالی است که بیش از ۵۰ درصد سازمان ها در حال حاضر در اتوماسیون مدیریت سیاست ها سرمایه گذاری می کنند تا از عملکردهای ناکارآمد و پرخطر محافظت کنند.

اما از سوی دیگر پیچیدگی ناشی از پذیرش سریع شبکه های ابری/ ترکیبی از فناوریها در حال افزایش است. اتوماسیون پاسخ درستی برای هر سازمانی است که به منظور حذف فرآیندهای دستی و جلوگیری از خطا ناشی از فعالیت های روزمره به کار میرود.

بر اساس آمار موسسه گارتنر یک فرآیند واحد می تواند ده ها یا حتی صدها مرحله داشته باشد و در صورت انجام دستی، هر یک از آنها می تواند پیکربندی غلط را فراهم کند؛ حال اگر این احتمال را در تعداد فرآیندها ضرب کنید متوجه میزان بزرگی اشتباهات خواهید شد. از این رو دلیل اینکه بسیاری از رهبران فناوری اطلاعات روی اتوماسیون تمرکز کرده اند روشن است: اتوماسیون خطای انسانی را غیرممکن می کند، تغییرات را می توان با سرعت بیشتری انجام داد و در صورت کشف مشکلی، می توان آن را پیگیری و تصحیح کرد.

این درحالی است که ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان به نظر سنجی، برای اجرای هماهنگ امنیت و اتوماسیون طی ۲ سال آینده برنامه ریزی می کنند. بسیاری تصمیم گرفته اند اتوماسیون را با استفاده از اتوماسیون در بخش عملکردی که باعث از بین رفتن کارآیی آنها و جلوگیری از نوآوری آنها شده است، آغاز کنند که به مدیریت سیاست امنیت شبکه (NSPM). شناخته میشود. مدیریت سیاستهای امنیتی شبکه چنان منبع حساس بوده است که تقریباً ۱۰۰ درصد سازمانها بخشی از روند مدیریت سیاستهای خود را خودکار کرده اند و امسال ۵۳ درصد قصد سرمایه گذاری در این بخش NSPM را دارند.

همچنین ۹۱ درصد از پاسخ دهندگان، NSPM را به عنوان یک سرمایه گذاری استراتژیک شناسایی کردند که به آنها در بهبود سرعت و پاسخگویی کمک می کند. ثابت شده است که خودکارسازی مدیریت سیاست های امنیتی شبکه نتایج قابل قبولی را ارائه می دهد، که از آن جمله می توان به ۴۰۰ درصد سریعتر کردن زمان بررسی سیاست و کاهش ۸۰ درصدی پیکربندی های اشتباه در فایروال و پیکر بندی امنیتی ابر اشاره کرد.

کسب و کارها در تلاش برای تبدیل دیجیتالی یا مهاجرت به فضای ابری خواهند فهمید که یک راه حل NSPM، پیشرفت آنها را تسریع می کند و به آنها امکان می دهد تا در عرض چند دقیقه راه ورود مهاجمان هزاران دستگاه توزیع شده جهانی را مسدود کنند.

هنگام انتخاب یک راه حل اتوماسیون، دو ویژگی برای بررسی وجود دارد. ابتدا یکپارچه سازی و دیگری تجربه گردش کار. اگر هدف از اتوماسیون بهبود کارایی است؛ منطقی است که راه حلی را انتخاب کنید که اتصال آن به سایر سیستم ها آسان باشد. و در مورد راه حل NSPM، ادغام بسیار مهم است - در غیر این صورت دستیابی به دید جامع امکان پذیر نیست. به دنبال محصولی باشید که مجموعه ای قوی از API ها(رابط برنامه ‌نویسی اپلیکیشن) را ارائه دهد و امکان دسترسی به کل پلتفرمها را فراهم کند.

این راه حل باید بتواند داده های همچون مدیریت خدمات فناوری اطلاعات، ادغام و توسعه مداوم نرم افزار، اطلاعات امنیتی و مدیریت رویدادها، مدیریت آسیب پذیری، تغییرات محیطی، اسکریپت های سفارشی، ایمیل و صفحه گسترده و مدیریت دستگاه نقطه پایانی را در پایگاه داده ذخیره کند. دسترسی به یک دامنه گسترده و عمیق ادغام،  دوآپس(DevOps یک فرایند تولید نرم‌افزار است که بر اساس ارتباط و همکاری میان تیم‌های توسعهٔ نرم‌افزار و تیم‌های اجرایی بنا شده است) را قادر می سازد تا از  یک ابزار یکپارچه خود به جای چندین SDK (  software development kitشامل مجموعه ای از ابزار های توسعه نرم افزار که  در یک بسته قابل نصب ارایه میشود) اختصاصی استفاده کند.

هنگامی که همه چیز از طریق API متصل شد، داده ها و خدمات باید به راحتی در گردش کار قابل دسترسی باشند، بنابراین از راه حل هایی که شما را فقط به استفاده از گردش کار مانند گذشته محدود می کند، اجتناب کنید. به جای آن، به دنبال گردش کارهای سفارشی باشید که به راحتی و با پیشرفت و توسعه کسب و کار شما بتوانند به راحتی ساخته، اصلاح و مقیاس بندی شوند. یک نمایشگر بصری نیز یک تمایز کلیدی است - گردش کارها اغلب طولانی، پیچیده و بهم وابسته هستند، بنابراین توانایی بررسی کردن و درک جریان اعمال، بیشترین دستاوردهای کارآیی، انعطاف پذیری و دقت را  نیاز دارد. با توجه به این موارد می توانید به  افزایش بهره وری و کیفیت عملکرد کسب و کارتان کمک کنید.

کد خبر: ۸۱٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha