۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
اقامت ۷ هزار مسافر در چهارمحال و بختیاری| تعطیلی۲ مرکز اقامتی
مدیرکل میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

اقامت ۷ هزار مسافر در چهارمحال و بختیاری| تعطیلی۲ مرکز اقامتی

شهرکرد- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری از اقامت هفت هزار و ۶۶۹ نفر در مراکز اقامتی این استان طی ایام نوروز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، مهرداد جوادی با اشاره به اقامت هفت هزار و ۶۶۹ نفر در مراکز اقامتی این استان  طی ایام نوروز، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و۵۹۰ نفر برابر ۴۶.۸۱ درصد در هتل‌ها، ۱۴۳ نفر برابر ۱.۸۶ درصد در هتل‌آپارتمان‌ها، ۱۶۶ نفر برابر ۲.۱۶ درصد در هتل‌سراهای سنتی، ۵۵۶ نفر برابر ۷.۲۵ درصد در مهمان‌پذیرها،  دو هزار و۸۲ نفر برابر ۲۷.۱۵ درصد در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، ۴۷۰ نفر برابر ۶.۱۳ درصد در مجتمع‌های گردشگری و ۶۶۲ نفر برابر ۸.۶۳ درصد در طرح خانه‌مسافر رسمی این استان اقامت کرده است.

وی با اشاره به انجام یک هزار و ۶۳۰ بازدید نظارتی در چهارمحال و بختیاری از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین‌ماه جاری، یادآور شد: از این تعداد ۴۴۱ بازدید از مراکز اقامتی، ۵۵۷ بازدید از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی، ۱۵۱ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۴۸۱ بازدید از مراکز اقامتی موقت شامل کمپ‌ها، مهمان‌سراها و خانه‌های مسافر بوده است.

جوادی ادامه  داد: در این مدت ۱۲۷ هزار و ۹۸۵ بازدید از مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی چهارمحال و بختیاری انجام شده است که از این تعداد ۱۳ هزار و ۱۸۷ بازدید از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی، ۱۰۹ هزار و ۸۰۸ بازدید مختص جاذبه‌های طبیعی و ۴۹۹۰ بازدید مربوط به جاذبه‌های دست‌ساز چهارمحال و بختیاری بوده است.

وی تعطیلی دو مرکز اقامتی، صدور ۳۱ اخطار کتبی و همچنین اعلام ۶۴ تذکر به مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی استان را از جمله نتایج بازدیدهای نظارتی دانست و گفت: در این مدت ۴۳ تشویقی نیز برای برخی مرکز اقامتی و خدماتی صادر شد.

کد خبر: ۸۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha