۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
دولت ارز دولتی گرفت اما مرغ گرانتر شد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت ارز دولتی گرفت اما مرغ گرانتر شد

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید، هرچند دولت در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ ادعا کرد در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و... افزایش چشم گیری می‌یابد اما در حال حاضر با وجود تداوم ارز دولتی، قیمت مرغ در برخی مغازه‌ها به ۴۰ هزار تومان نیز رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از افزایش قیمت مصوب مرغ، گفت: هرچند دولت در جریان بررسی بودجه ۱۴۰۰ ادعا کرد در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قیمت کالاهای اساسی مانند مرغ و... افزایش چشم گیری می‌یابد و خواستار استمرار تخصیص ارز دولتی بود اما در حال حاضر شاهدیم با وجود تداوم ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت مرغ در برخی مغازه ها به ۴۰ هزار تومان نیز رسیده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نتوانست بازار مرغ را مدیریت کند، افزود: دلالان در بازار آشفته کنونی مرغ جولان می‌دهند و در برخی موارد قیمت‌ها را سلیقه ای تعیین می کنند.

دستگاه‌های امنیتی و نظارتی باید با پیگیری، محل هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کنند
وی با بیان اینکه دستگاه‌های امنیتی و نظارتی باید با پیگیری، محل هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی را مشخص کنند، اضافه کرد: برخی از مرغداران ادعا می‌کنند که تولید مرغ با شرایط کنونی برای آنها مقرون به صرفه نیست در صورت درستی این ادعا باید از ابتدای امر تدابیر لازم اتخاذ می‌شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در صورت حذف ارز دولتی، نه تنها بهای مرغ بیش از رقم کنونی نمی‌شد، بلکه ممکن بود کمتر نیز شود؛ در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، می‌توانستیم منابع مالی را صرف بهبود تولید و اشتغالزایی کنیم در حالیکه منابع مالی با شیوه کنونی از دست رفته و مردم نیز از قیمت‌ها ناراضی هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه مردم چوب بی تدبیری برخی از دولتمردان را می خورند، ادامه داد: باید با پیگیری شاهد تاثیر تخصیص ارز دولتی برکاهش قیمت کالاهای اساسی باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۴۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha