۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
حرکت روبه جلوی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰
گفتگوی بازار با رئیس هیئت مدیره بورس تهران:

حرکت روبه جلوی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰

تجریشی معتقد است که در سال ۱۴۰۰ با برطرف شدن برخی از ابهامات و توجه بیشتر بر متغیر های بنیادی اقتصاد و شرکتها، شاخص بازار سرمایه روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد.

حمیدرضا پیرهادی؛ بازار: امیرتقی خان تجریشی، رئیس هیئت مدیره بورس تهران و مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک) در گفت وگو با خبرنگار «بازار» ضمن اشاره به رویه بورس در سال ۹۹ و وضعیت آن در سال جدید بیان کرد:  اگر چه بازار سهام از مرداد ماه سال ۹۹ تا پایان سال روند نزولی را تجربه کرد اما در نهایت با بیش از ۱۵۶ درصد بازدهی، نسبت به بقیه بازارها بیشترین بازدهی در سال گذشته را داشته است.

وی افزود که با این حال بازار سرمایه در سال ۹۹ با افراط و تفریط هایی همراه بوده است. تکیه بیش از اندازه به سود ناشی از خرید و فروش اوراق بهادار بدون توجه به ارزش ذاتی و عایدات مستمر یکی از محورهای عدول از اصول سرمایه گذاری است که در سال ۹۹ بشدت قوت گرفت.

تجریشی تاکید می کند که همین امر باعث شده بود که شرایط بازار از حالت تعادل خارج شده و فضای هیجانی در بازار سرمایه حاکم شود.

رئیس هیئت مدیره بورس تهران با پیش بینی وضعیت بازار در سال جدید، اظهارکرد: با این وجود انتظار می رود در سال ۱۴۰۰ با برطرف شدن برخی از ابهامات و توجه بیشتر بر متغیر های بنیادی اقتصاد و شرکت­ها، شاخص بازار سرمایه روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد.

او گفت: در این میان انتخابات ریاست جمهوری برای فعالان بازار سرمایه از اهمیت زیادی برخوردار است و برداشت های مختلفی در خصوص وضعیت بازار سرمایه و شاخص کل تا انتخابات پیش رو وجود دارد که  باید گفت به دلیل اینکه بازار سرمایه در جامعه فراگیر شده و ضریب نفوذ زیادی پیدا کرده است، قطعا  دولت بعدی نیز توجه ویژه ای به بازار سرمایه خواهد داشت.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه ادامه می دهد که با این حال در روزهای نزدیک انتخابات، جو روانی در بازار سرمایه و دیگر بازارها شکل خواهد گرفت و باید توجه داشت این نوع  اخباری که به بازار می‌رسد تاثیر مقطعی روی بازار سهام دارند و این موضوع نمی تواند نگرانی برای فعالان بازار سرمایه داشته باشد.

تجریشی افزود: همچنین با توجه به افت مناسب قیمت اغلب سهام بنیادی، چنانچه چشم انداز میان مدت حداقل یکساله برای امر سرمایه گذاری در بورس در نظر گر فته شود، هم اکنون موقعیت مناسبی برای ایجاد پرتفوی مناسب و خرید بصورت پلکانی است.

مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی(وبانک) درانتها یادآورشد: همچنین در صورت کاهش تنش‌های سیاسی، صنایع صادرات‌محور و پتروشیمی‌ها، معدنی‌ها، هلدینگ های چند رشته ای و بانکی‌ها جزو گروه‌های بورسی پیشرو درسال آینده خواهند بود که میتوانند بازدهی معقولی را نصیب سهامداران خود نمایند.

کد خبر: ۸۱٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha