۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۳
۵۵ شرکت بزرگ آمریکا مالیات پرداخت نکردند
به علت مشوق های قانونی در آمریکا؛

۵۵ شرکت بزرگ آمریکا مالیات پرداخت نکردند

پرداخت مالیات بر درآمد فدرال ۵۵ شرکت بزرگ سال گذشته صفر بوده است.

به گزارش بازار، بنا بر گزارش موسسه چپ گرای سیاست اقتصادی و مالیاتی آمریکا، دست کم ۵۵ شرکت بزرگ سودآور آمریکایی سال گذشته مالیات بر درآمد فدرال را پرداخت نکردند.

نشریه هیل در مطلبی در همین زمینه نوشت، این گروه از طرح کاهش مالیات که نمایندگان جمهوریخواه سال ۲۰۱۷ به تصویب رساندند و نیز تخفیف‌های مالیاتی که در چارچوب تصویب نخستین طرح حمایت مالی در دوره همه گیری کرونا اجرایی شد به عنوان عوامل تاثیرگذار در خودداری این شرکت‌ها از پرداخت مالیات انتقاد کرد.

این گروه در گزارش خود نوشت، این روند ادامه ده‌ها سال خودداری بزرگترین شرکت‌های آمریکایی از پرداخت مالیات است و به نظر می‌رسد نتیجه تخفیف‌های مالیاتی طولانی مدت باشد که مطابق با قانون اشتغال و کاهش مالیات سال ۲۰۱۷ و نیز قانون تخفیف مالیاتی در چارچوب طرح حمایت مالی در دوره همه گیری کرونا که بهار سال ۲۰۲۰ اجرایی شد حفظ و گسترش یافته است.

این گزارش به دنبال پیشنهاد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای پرداخت هزینه یک طرح زیرساختی بیش از دو تریلیون دلاری از طریق افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها از ۲۱ درصد به ۲۸ درصد منتشر شد. پیش از آنکه جمهوریخواهان لایحه کاهش مالیات را در سال ۲۰۱۷ تصویب کنند، این نرخ ۳۵ درصد بود.

بایدن روز چهارشنبه در اظهاراتی درباره طرح خود به گزارش سال گذشته اشاره کرد که نشان می‌داد ۹۱ شرکت هیچ مالیات بر درآمد فدرال پرداخت نکرده اند.

وی افزود: این اشتباه است که نرخ مالیات برای یک آتش نشان و یک آموزگار ۲۲ درصد باشد و پرداخت مالیات فدرال شرکت آمازون و ۹۰ شرکت بزرگ دیگر صفر باشد. من به این روند پایان خواهم داد.

مالیات‌های پرداخت نشده نتیجه اقدامات غیرقانونی نیست بلکه بیشتر ماحصل اعطای مشوق‌های قانونی برای شرکت‌ها به منظور هزینه و سرمایه گذاری درآمد خود در زمینه‌هایی مشخص است.

کد خبر: ۸۱٬۴۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha