۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان نادیده گرفته می‌شود/ حمل سالیانه ۴۸ میلیون تن بار
رئیس صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان نادیده گرفته می‌شود/ حمل سالیانه ۴۸ میلیون تن بار

اصفهان- موفق، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: اصفهان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی است که توسط بخش خصوصی دیده نشده است و باید زمینه معرفی آنها به سرمایه گذاران فراهم شود.

ایرج موفق در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به موقعیت ترانزیت و حمل و نقل اصفهان اظهار داشت: صنعت حمل و نقل استان اصفهان با داشتن حدود ۵۹ هزار راننده، کالا و مسافر در رتبه برتر قرار دارد.

وی قرار گرفتن استان در مسیر کریدور بین المللی حمل و نقل، مرکز تقسیم راه‌های زمینی و ریلی کشور بین آب‌های گرم خلیج فارس، آسیای میانه و اروپای شرقی، قرار گرفتن در چهار راه ترافیک حمل و نقل کالا از شمال به جنوب و شرق به غرب و مرکز مراودات سایر استان ها را از دیگر مزیت‌های استان به لحاظ موقعیت حمل و نقل و ترافیک برشمرد و گفت: استان اصفهان دارای بخش خصوصی کارآمد برای سرمایه گذاری و اجرای حمل و نقل است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان داشت: تقویت جایگاه استان با اجرای قطار سریع السیر اصفهان به تهران در حال وقوع است که علاوه بر آن توانمند بودن بخش خصوصی حمل و نقل ریلی با داشتن بالغ بر سه هزار واگن حمل بار در قالب شرکت های توکا ریل و بهتاش از دیگر مزیت‌های اقتصادی مورد توجه این استان است.

رتبه برتر جابجایی کالا در اصفهان
وی دسترسی به خطوط و ایستگاه‌های حمل و نقل ریلی و فعالیت بخش خصوصی توانمند در این زمینه را از دیگر قابلیت‌های اقتصادی این استان دانست و افزود: توانمندی ناوگان حمل مسافر و باربری که با حمل سالیانه ۴۸ میلیون تن بار در جابجایی کالا رتبه اول کشور و در حمل مسافر با جابجایی ۱۴ میلیون نفر سالیانه رتبه سوم تا پنجم در کشور را دارد که می‌تواند برای سرمایه‌گذاران در این حوزه موجب ترغیب و تشویق واقع شود.

موفق همچنین در خصوص سهم استان در تعداد مجوزهای واحدهای صنعتی و صنایع معدنی گفت: استان اصفهان حدود هشت هزار و ۵۲۶ مجوز صادر کرده که سهم استان نسبت به کل کشور ۱۲ درصد است و طبق آن برای ۲۸۶ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی میزان ارزش صادرات ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۹ را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و معادل پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: استان اصفهان پنجمین استان صادراتی کشور شده و ۹۵ درصد از محصولات صادراتی استان، محصولات ساخته شده و فرآوری شده واحدهای تولیدی در استان اصفهان است.

کد خبر: ۸۱٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha