۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
خسارت ۵۶ میلیاردی به واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

خسارت ۵۶ میلیاردی به واحدهای دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان غربی

ارومیه - رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از وارد آمدن خسارت ۵۶ میلیارد تومانی به دام و آغل‌های روستایی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، رسول جلیلی صبح جمعه در جلسه مدیریت بحران مناطق زلزله زده ارومیه با اشاره به استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات زلزله‌زدگان بخش قطور خوی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده بیش از ۵۶ میلیارد تومان به دام ها و آغل های روستایی در مناطق زلزله‌زده استان خسارت وارد شده است. 

وی ادامه داد: در این زلزله سه هزار و ۷۰۰ آغل روستایی خسارت دیده و بیش از ۵۰۰ راس گوسفند نیز تلف شده اند که کار امحای لاشه.ها دام از همان ساعات اولیه توسط اکیپ‌های دامپزشکی در حال انجام است.

جلیلی افزود: حدود یک‌هزار و ۱۰۰ راس دام زنده نیز در محل‌های موقت ایجاد شده، نگهداری می شوند.

وی با اشاره ای به تلاش تمامی ارگان ها در این راستا گفت: تیم‌های واکنش سریع و اکیپ های اعزامی توسط اداره کل دامپزشکی استان در روستاهای زلزله زده بخش قطور حضور دارند تا با اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری های مشترک میان انسان و دام جلوگیری کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین از مشارکت بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای ایجاد آغل های دامی و  احداث جایگاه دام روستائی برای زلزله زدگان خبر داد.

وی افزود: به منظور کمک به مردم مناطق زلزله زده، حدود  هشت تن گوشت مرغ منجمد و دو تن‌گوشت قرمز تاکنون به این مناطق ارسال شده است.

۹۱۴ راس دام سبک در زلزله آذربایجان غربی آسیب دیده اند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات کارشناسان این اداره کل در این مناطق گفت: ایمن‌سازی و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری‌های دامی در روستاهای زلزله‌زده بخش قطور در خوی آغاز شده است.

کامیار داهیم ادامه داد: این مایه‌کوبی و ایمن‌سازی دام‌ها علیه بیماری‌های تب‌برفکی، آنترو توکسمی و هاری انجام می‌شود.

وی افزود: طبق هماهنگی‌های انجام شده برای تمامی دامداران در  روستاهای زلزله‌زده بسته دارویی که شامل داروهای انگلی و آنتی بیوتیک است، به صورت رایگان توزیع می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به مداوی رایگان دام‌هایی آسیب دیده در این حادثه گفت: در مجموع در روستاهای زلزله زده بخش قطور در شهرستان خوی تعداد ۹۱۴ راس دام سبک و هشت راس دام سنگین تلف شده اند و به اغلب جایگاه های دامی نیز  خسارت وارد شده است. 

وی از دامداران در روستاهای زلزله‌زده خواست همزمان با همکاری با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی، هرگونه تلفات و بیماری‌های دامی را در سریع‌ترین زمان ممکن به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.

داهیم افزود: دام‌های ۳۱ روستا در این منطقه واکسینه می‌شوند ولی دام‌های روستاهای گرناویک، مخین، کوتان آباد، میرعمر و هفته جوک در اولویت واکسیناسیون و دریافت بسته‌ها هستند.

کد خبر: ۸٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha