۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
تولید بیش از ۴۶ میلیون تُن کنسانتره آهن در شرکت های بزرگ
وزارت صمت اعلام کرد؛

تولید بیش از ۴۶ میلیون تُن کنسانتره آهن در شرکت های بزرگ

‌میزان تولید کنسانتره آهن شرکت های بزرگ معدنی و صنایع معدنی طی ۱۱ ماهه سال ۹۹، با افزایش حدود شش درصدی، از مرز ۴۶ میلیون تن گذشت.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، ۱۰ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ آهن از ابتدای فروردین تا پایان بهمن ۹۹، حدود ۴۶ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۵۴۲ تن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۹۸، حدود ۴۳ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۱۲ تن بود.

از این میزان، شرکت های «گل گهر» ۱۵ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۸۵۶ تن، «چادرملو» ۱۰ میلیون و ۵۰۹ هزار و ۶۴۱ تن، «توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه» ۵ میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۸۱ تن، «گهر زمین» ۴ میلیون و ۹۰ هزار و ۸۲۷ تن، «مرکزی» ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۶۸۹ تن، «توسعه فراگیر سناباد» ۲ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۷۴۴ تن، «اپال پارسیان سنگان» ۲ میلیون و ۱۸۷ هزار و ۷۶۹ تن، «صبانور» یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۳ تن، «جلال آباد» ۳۶۲ هزار و ۸۴۳ تن و «صنایع معدنی فولاد سنگان» ۲۱۴ هزار و ۶۴۹ تن کنسانتره آهن تولید کردند.

افزایش ۷ درصدی تولید کنسانتره در بهمن

میزان تولید کنسانتره آهن در بهمن پارسال، ۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۶۲ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۸ (۴ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۲۶۳ تن)، ۷ درصد افزایش یافت.

طی ۱۱ ماهه پارسال، شرکت های بزرگ ۱۷ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۹۶ تن کنسانتره به شرکت ها ارسال کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۹۸ (۱۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۸۷۳ تن)، حدود ۷ درصد کاهش نشان می دهد.

میزان ارسال کنسانتره در ماه بهمن سال ۹۹ نیز یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۵۴۸ تن بود که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۸ (یک میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۳۸ تن)، حاکی از افزایش حدود ۲ درصدی است.

شرکت های بزرگ، طی ۱۱ ماهه سال گذشته، ۸۸۱ هزار و ۲۷۱ تن سنگ آهن دانه بندی تولید کردند که نسبت به رقم مدت مشابه سال ۹۸ (یک میلیون و ۸۴۷ هزار و ۹۳ تن)، ۵۲ درصد کاهش نشان می دهد.

کد خبر: ۸۱٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha