۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
 ایجاد پنجره واحد برای رهایی تولید از بروکراسی اداری ضروری است
وزیر اسبق جهاد کشاورزی:

ایجاد پنجره واحد برای رهایی تولید از بروکراسی اداری ضروری است

خلیلیان، وزیر اسبق جهاد کشاورزی ایجاد پنجره واحد را از اقدامات ضروری دانست و عنوان کرد: در پنجره واحد، تولیدکنندگان در چرخه اداری و پیچ و خم هایی که وجود دارد دچار مشکل نخواهند شد و از گرفتار شدن در بروکراسی نجات پیدا می کنند.

به گزارش بازار، صادق خلیلیان پایه پیشرفت و توسعه در هر کشوری را تولید دانست و گفت: اهمیت این موضوع ایجاب می کند تولید مورد پشتیبانی قرار گیرد و موانع آن برطرف شود. برای تحقق این اهداف باید یک هماهنگی و همکاری بین دولت، مردم و تولیدکنندگان به وجود بیاید.

وی به وظایف دولت اشاره و بیان کرد: دولت باید تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی به خصوص واحدهای تولیدی کوچک و متوسط را در اولویت خود قرار دهد. همچنین دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد و اجازه ندهد به تولیدات داخلی لطمه وارد شود. بعضی از واحدهای تولیدی مشکلاتی در رابطه با بدهی بانک ها و سازمان امور مالیاتی دارند که ضرورت دارد دولت در اقدام فوری این بدهی ها را استمهال کند.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی ایجاد پنجره واحد را یکی از اقدامات ضروری دانست و عنوان کرد: در پنجره واحد، تولیدکنندگان در چرخه اداری و پیچ و خم هایی که وجود دارد دچار مشکل نخواهند شد و از گرفتار شدن در بروکراسی نجات پیدا می کنند.

وی اتخاذ سیاست های ارزی مناسب را اقدامی مهم و حیاتی برای تولید دانست و اظهار کرد: این سیاست های ارزی نباید در راستای واردات باشد. متأسفانه سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی که در سال ۱۳۹۷ اتخاذ شد به جای آنکه از مردم و تولید حمایت کند، منجر به واردات بی رویه و در عین حال قاچاق و رانت شد و این سیاست تحصیل بی تدبیر است.

خلیلیان با تصریح بر اینکه اراده و شهامت دولت ها مهم است، عنوان کرد: هدف مند سازی یارانه ها از قانون برنامه سوم توسعه وجود داشت اما به دلیل ترس دولت ها، کمتر به آن پرداخت شد و کارشان را صرف اموری می کنند که ساختار شکن نباشد. نتیجه چنین نگاهی به عقب افتادن یارانه ها به مدت ۱۰ سال بود و در نهایت در دولت نهم اجرا شد. اگر در دولت دهم طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی شد، مطمئن باشید در تحریم ها مشکلات عدیده ای در خصوص واردات بنزین به وجود می آمد.

کد خبر: ۸۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha