۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
تولید ملی برای کشور ثروت و درآمد پایدار ایجاد می‌کند
وزیر اسبق جهاد کشاورزی:

تولید ملی برای کشور ثروت و درآمد پایدار ایجاد می‌کند

خلیلیان، وزیر اسبق جهاد کشاورزی درباره مزیت‌های افزایش تولید ملی اظهار کرد: تولید ایجاد ثروت می‌کند، چرخه تجارت داخلی و خارجی یک کشور را به حرکت در می آورد، سبب ارزآوری، ایجاد شغل و درآمد خانوارها می‌شود.

به گزارش بازار، صادق خلیلیان با اشاره به شعار سال و تأکید رهبر معظم انقلاب در سه سال گذشته بر مسئله تولید، گفت: توسعه هر کشوری بر پایه رشد اقتصادی و توسعه ملی اتفاق می افتد و در این شرایط که دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده است، باید هدف گذاری خود را جهش تولید قرار دهیم و روی این شعار مهم تأکید داشته باشیم.

وی درباره مزیت های افزایش تولید ملی اظهار کرد: تولید ایجاد ثروت می کند، چرخه تجارت داخلی و خارجی یک کشور را به حرکت در می آورد، سبب ارز آوری می شود، ایجاد شغل می کند و درآمد خانوارها را از طریق اشتغال پایدار تأمین می کند.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی ضمن بیان این موضوع که با عرضه محصولات تولید شده، قیمت ها متعادل می شود، بیان کرد: متعادل شدن قیمت ها، سبب کنترل تورم می شود و در مجموع باید موضوع تولید را از ابعاد مختلف به دلیل اهمیت زیربنایی آن در اقتصاد مورد تأکید و توجه قرار دهیم.

وی با تصریح بر اینکه جهش تولید سبب هموار شدن مسیر رشد کشور خواهد شد، عنوان کرد: طبیعتا با شعار تولید نمی توان انتظار داشت به اهداف دست یابیم. رسیدن به این اهداف نیازمند توجه مخاطبین این حوزه یعنی مسئولین، مردم و تولیدکنندگان است.

خلیلیان در تشریح وظایف دولت گفت: وظیفه اصلی دولت در هر کشوری این است که زمینه رشد، توسعه و تولید را فراهم بیاورد و اساسا فلسفه وجود دولت ها همین موضوع است. نخستین مشکل واحدهای تولیدی در کشور، تأمین نقدینگی است زیرا بخشی از مواد اولیه از خارج از کشور وارد می شود و با توجه به چند برابر شدن نرخ ارز، نیازمند نقدینگی برای واردات این مواد هستیم.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی افزود: یکی از وظایف اصلی دولت این است که نقدینگی را به سمت تولید سوق دهد و اجازه ندهد این نقدینگی به سمت بازارهای سوداگرانه حرکت کند. همچنین دولت علاوه بر تأمین نقدینگی باید جلوی واردات محصولات نهایی را بگیرد زیرا در این صورت تولیدکننده، تولید را انجام دهد اما محصول خارجی به فروش می رسد.

کد خبر: ۸۱٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha