۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
۷ رویداد کارآفرینی در اردبیل برگزار می‌شود 
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

۷ رویداد کارآفرینی در اردبیل برگزار می‌شود 

اردبیل _ رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در سالجاری که به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده هفت رویداد کارآفرینی و شتاب در اردبیل برگزار می‌شود.

حبیب ابراهیم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: هفت رویدادهای کارآفرینی در حوزه ورزش، کشاورزی، ‌ گردشگری، صنعت، خدمات و نوآوری‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی در اردبیل برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: اولین رویداد کارآفرینی و شتاب با موضوع صنایع دام و طیور در اردبیل برگزار شد که از همکاری خوب مؤسسه نوین آرتا، جهاد کشاورزی و ورزش و جوانان در برگزاری این رویداد قدردانی می‌کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در این رویدادهای فناورانه با موضوع کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی سعی بر این است تا ایده‌های جدید مورد حمایت قرار گرفته تا در مسیر تجاری‌سازی قرار گیرد.

ابراهیم‌پور تسهیل‌گری و شتاب‌دهی به واحدهای فناور و نوآور را بسیار مهم و ضروری اعلام کرد و افزود: پارک علم و فناوری در سالجاری تلاش می‌کند تا با همکاری دستگاه‌های مختلف در حوزه‌هایی که ظرفیت استان زمینه اشتغال و تحول اقتصادی را فراهم می‌آورد، رویدادهایی را برگزار کنیم تا علاقمندان بتوانند از قبل این رویدادها و کارگاه‌های تشکیل شده و فراخوان ایده‌ها جذب بازار کار شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها ما در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی است سعی می‌کنیم تا در مسیر فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت‌های لازم را انجام داده و به نوعی رفع موانع اداری، بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی را به انجام برسانیم.

ابراهیم‌پور به فعالیت پارک علم و فناوری استان در سه سطح داخلی، ملی و بین‌المللی اشاره و اضافه کرد: ما با راه‌اندازی تکنوپارک در باکو مرکز جمهوری آذربایجان تلاش کردیم تا از طریق مدل‌های مختلف علم و فناوری با کمترین هزینه فرصت اشتغالزایی و کمک به جوانان خلاق و نوآور را به انجام برسانیم.

وی نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدی را در حوزه اشتغالزایی و حمایت از جوانان جویای کار یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی چنین شرکت‌هایی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و ثروت عمومی، ‌ سعی بر این خواهد بود تا جوانان با رغبت و انگیزه بتوانند وارد فضای کار شوند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به دو اصل مهم تجاری‌سازی و انبوه تولید محصولات به عنوان راهکاری اساسی در تقویت بخش‌های اقتصادی و نوآورانه اشاره کرد و ادامه داد: رسالت بزرگی بر گردن همه ماست تا در این شرایط خطیر بتوانیم محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به وجود آوریم.

کد خبر: ۸۱٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha