۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
دفاع «بایدن» از طرح حمایت مشاغل آمریکایی

دفاع «بایدن» از طرح حمایت مشاغل آمریکایی

بایدن، رئیس جمهور آمریکا تقریبا به فاصله هر دو ساعت در شش ساعت گذشته با انتشار سه توئیت درباره حمایت از طرح مشاغل آمریکایی، آن را لحظه پیروزی آینده این کشور توصیف کرد.

به گزارش بازار، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در یکی از توئیت‌های خود نوشت: طرح مشاغل آمریکایی اطمینان حاصل خواهد کرد که هر آمریکایی به اینترنت پرسرعت و با کیفیت و مقرون به صرفه دسترسی دارد.

بایدن همچنین در توئیت دیگری نوشت: طرح مشاغل آمریکایی اطمینان می‌دهد که هر آمریکایی می‌تواند شیر آب یا فواره را روشن کرده و آب تمیز بنوشد.

رئیس جمهور آمریکا شش ساعت قبل از توئیت قبلی نیز نوشته بود: من متقاعد شده ام که اگر اکنون برای برنامه مشاغل آمریکایی اقدام کنیم، پنجاه سال بعد مردم به عقب نگاه می‌کنند و می‌گویند این همان لحظه پیروزی آینده آمریکا بود.
 
جو بایدن از زمان حضور در کاخ سفید هر قدر در عرصه بین المللی گام‌های اولیه را به نظر نامطمئن بر می‌دارد، تمام عزم و اراده خود را مصروف تحقق شعارهایی کرده که در طول رقابت‌های انتخاباتی در عرصه داخلی وعده آن‌ها را داده بود. بایدن در آن زمان بزرگ‌ترین مسئله‌ای که گریبان گیر کشور شده را همه گیری ویروس کرونا دانسته و متعهد شده بود در صورت پیروزی، تمرکز خود را بر مبارزه با همه گیری و پیامدهای ویران گر آن قرار دهد.

در شرایطی که کم‌تر از چهار ماه از بر سر کار آمدن دولت جو بایدن می‌گذرد، کنگره ایالات متحده، به تائید لایحه پیشنهادی دولت پرداخت که جو بایدن از آن با عنوان طرح نجات آمریکا یاد می‌کند.
 
در حالی که پیش از این مواجهه دونالد ترامپ و دولتش با مسئله همه گیری با انتقادات گسترده‌ای روبرو بود، دولت بایدن در همان ابتدای کار با ارائه یک بسته حمایتی به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار جدیت خود را در برابر این بحران نشان داده است.
 
اگر چه این بسته محرک اقتصادی علی رغم مخالفت قاطع جمهوری خواهان کنگره و بدون کسب رضایت آن‌ها به تصویب رسیده، با این حال این سومین بسته حمایتی است که در ایالات متحده برای کاستن از تبعات بحران زای همه گیری در آستانه اجرایی شدن است.

کد خبر: ۸۱٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha