۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
قاچاق گسترده مرغ از اردبیل به پایتخت/ خریدهای تکراری به صف‌های طولانی دامن زده است
رئیس سازمان صمت اردبیل:

قاچاق گسترده مرغ از اردبیل به پایتخت/ خریدهای تکراری به صف‌های طولانی دامن زده است

اردبیل_ رئیس سازمان صمت اردبیل گفت: عده ای با خودروهای عمومی اقدام به انتقال مرغ از محدوده استان به سایر شهرها می کنند که این قاچاق به کمیاب شدن مرغ در فروشگاه ها منجر شده است.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به رغم افزایش تولید و کشتار در هفته های اخیر همچنان در برخی از مناطق شهر اردبیل شاهد ایجاد صف های طولانی برای عرضه مرغ و خرید آن هستیم که به معنای واقعی این شرایط برای همه آزاردهنده است.

وی تصریح کرد: امروز ۲۳۰ تن مرغ در شهر اردبیل کشتار و روانه بازار مصرف شده که این میزان ۲.۵ برابر رقم مصرف سرانه اهالی استان است ولی همچنان به رغم افزایش کشتار، ما با صف های طولانی خرید این ماده غذایی روبه رو هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل علت این امر را خریدهای تکراری برخی از همشهریان اعلام کرد و گفت: در رصدی که مسئولان نظارتی انجام دادند این نتیجه به دست آمده که عده ای با خرید مکرر برای رستوران ها و حتی عرضه در خارج از شبکه سعی می کنند به فرآیند عرضه و تقاضای گوشت سفید در استان لطمه وارد کنند که این وضعیت به هیچ وجه رضایت بخش نیست.

صادقی افزود: همچنان ناظران و اکیپ های بازرسی صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، دامپزشکی، جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی بر روند کشتار و عرضه گوشت سفید نظارت دارند و مجموعه قضایی نیز در مبارزه با افراد دلال و سودجو در این عرصه ورود مستقیم پیدا کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: حتی بیش از نیاز مصرف اهالی استان ما شاهد کشتار مرغ هستیم و فردا نیز در آستانه روز طبیعت به همین میزان کشتار مرغ انجام خواهد شد که امیدواریم با فروکش کردن نیاز کاذب بازار، شرایط عادی را در روند توزیع گوشت سفید در استان شاهد باشیم.

صادقی افزود: بررسی های میدانی نشان می دهد که علت اصلی طولانی شدن صف ها برای خرید مرغ در شهر اردبیل عرضه مرغ در خارج از شبکه توزیع بوده که عده ای سعی کردند مرغ را قاچاق و با قیمت دو برابری در تهران و سایر شهرها به فروش برسانند.

رئیس سازمان صمت استان اردبیل اظهار کرد: هر چند مجموعه قضایی استان به ویژه دادستان بر تقویت نظارت ها و جلوگیری از خروج مرغ بدون مجوز تاکید دارد اما به صورت شبانه عده ای با خودروهای عمومی اقدام به انتقال مرغ از محدوده استان به سایر شهرها می کنند که این قاچاق به کمیاب شدن مرغ در فروشگاه ها به قیمت مصوب ۲۲ هزار تومان منجر شده است.

صادقی اظهار کرد: قیمت بالای مرغ عرضه شده در برخی از استان های همجوار زمینه قاچاق را به وجود آورده به طوریکه در شبانه روز گذشته با تلاش مجموعه پلیس راه و مأموران انتظامی شهرستان خلخال سه تن مرغ در محور اردبیل – سرچم در محدوده هشتجین از قاچاقچیان کشف و دو نفر از افراد دخیل در این موضوع دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی افزود: در شهرستان اصلاندوز نیز به گفته فرماندار این شهرستان یک محموله قاچاق مرغ به میزان پنج تن کشف شد که قاچاقچیان سهمیه این شهرستان را به صورت غیرقانونی به استان آذربایجان شرقی حمل کرده بودند که در خروجی این شهر از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

رئیس سازمان صمت اردبیل تصریح کرد: همه عوامل فرصت طلبی و سودجویان دست به دست هم دادند تا نسبت به ناآرام کردن بازار عرضه مرغ به نوعی مردم را گرفتار صف های طولانی برای تأمین این ماده غذایی کنند که به نظر می رسد با نظارت دقیق از محل کشتار تا عرضه به راحتی می توان جلوی سودجویی ها و فرصت طلبی ها را گرفت.

کد خبر: ۸۱٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha