۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
تحریم آمریکا، سلامت و جان مردم را نشانه گرفته است| ممنوعیت حضور در اماکن تفریحی شهرهای نارنجی و قرمز
رئیس جمهور:

تحریم آمریکا، سلامت و جان مردم را نشانه گرفته است| ممنوعیت حضور در اماکن تفریحی شهرهای نارنجی و قرمز

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور با اشاره به وضعیت برخی از استان‌های کشور از نظر افزایش ابتلا و بستری بیماران با توجه به بازار شب عید، دید و بازدیدها و سفرهای نوروزی، بر انجام اقدامات لازم و فوری برای مهار بیماری و جلوگیری از مواجه شدن با موج جدید در کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد مقابله با کرونا پس از ارائه گزارش کمیته‌های بهداشت و درمان و اجتماعی و امنیتی از وضعیت بیماری در کشور، با ابراز نگرانی از تغییر وضعیت برخی استانها و احتمال مواجه شدن با موج جدید بیماری بر نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از تجربیات موفق مهار کرونا در پیک‌های قبلی شیوع ویروس تاکید کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را بکار گیریم و با استفاده از شیوه‌های کنترلی دقیق و موثر، اجازه ندهیم موج جدید از نظرگستره و میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های احتمالی به شکل سابق باشد.

روحانی سرعت در بیماریابی، افزایش میزان تست‌ها و تست گرفتن از همه نزدیکان فرد مبتلا و همچنین رعایت کامل قرنطینه از سوی بیماران را از جمله موارد بسیار مهمی دانست که باید با استفاده از تجربیات موج‌های قبلی این بیماری با دقت مدنظر قرار گیرد.

روحانی با اشاره به گزارش‌های دریافتی از نقض قرنطینه از سوی بیماران در برخی استانها، تاکید کرد: برخورد جدی و قانونی با کسانی که قرنطینه را نقض می‌کنند ضروری و لازم است و با استفاده از اطلاعات و ردیابی ها باید با ناقضان قرنطینه برخورد جدی صورت گیرد.

رئیس جمهورهمچنین با اشاره به انجام روند واکسیناسیون در کشور براساس اولویت های تعیین شده در سند ملی واکسیناسیون، نظارت دقیق بر اجرای واکسیناسیون براساس اولویت ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه اقدامات و نظارت های لازم باید انجام گیرد تا با تکمیل واکسیناسیون گروه های هدف و تعیین شده، به سمت مدیریت و مهار کرونا در کشور برویم.

روحانی با اشاره به اینکه تحریم‌ها و جنگ اقتصادی علیه ملت ایران که از سوی دولت قبلی آمریکا آغاز و در دولت جدید نیز همچنان ادامه دارد، گفت: برغم ادعاها مبنی بر عدم ممانعت از ارسال دارو و واکسن به ایران، براساس اطلاعات بدست آمده، در مسیر تهیه و تامین واکسن خارجی مشکلات بسیار جدی وجود دارد و اگر پیش از این تحریم‌ها فشار بر اقتصاد و معیشت مردم بوجود آورده بود امروز این اقدام ضد بشری جان و سلامت مردم را نشانه گرفته است.

رئیس جمهور تداوم تحریم‌ها علیه ملت ایران را یک اقدام ضد بشری خواند و افزود: دسترسی به دارو و واکسن از بدیهی‌ترین حقوقی است که همه کشورها از آن برخوردارند اما ملت ایران از این حق طبیعی محروم است و سلب این حق یک ظلم بزرگ و اقدامی ضد انسانی است.

روحانی همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده و موفقیت‌ها برای ساخت واکسن کرونا در داخل کشور، ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۴۰۰ با تکمیل روند واکسیناسیون کرونا به طور کامل در کشور مهار شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: در سال گذشته وزارت بهداشت مجوزهای مورد نیاز برای واردات واکسن از خارج کشور را از دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرد و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داد و قرادادهایی را با کوواکس و کشورهای تولید کننده منعقد کرد ولی متاسفانه موانع ناشی از تحریم های ظالمانه موجب انجام نشدن تعهدات آنها شد.

در ادامه این جلسه، پیشنهاد قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص دستورالعمل مرتبط با روز طبیعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد تجمعات در این روز در اماکن تفریحی عمومی در شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع اعلام شود.

رئیس جمهور در آستانه روز طبیعت، از مردم خواست با توجه به شرایط حساس شیوع بیماری کرونا، در این روزها به فکر سلامت خود و خانواده بویژه افراد سالمند و دارای بیماری زمینه ای باشند و با رعایت اصول بهداشتی از سلامت خودشان بیشتر مراقبت کنند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان، بر استفاده از تجربیات موفق سال گذشته درانجام طاعات وعبادات این ماه مبارک با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دومین ماه رمضان کرونایی تاکید کرد.

کد خبر: ۸۱٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha