۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶
تجارت دوجانبه پاکستان با هند از سر گرفته شد
با موافقت کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان؛

تجارت دوجانبه پاکستان با هند از سر گرفته شد

کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان با از سرگیری تجارت دوجانبه این کشور با هند موافقت کرد.

به گزارش بازار، نشست کمیته هماهنگی اقتصادی دولت پاکستان به سرپرستی «حماد اظهر» وزیر دارایی این کشور به منظور بررسی از سرگیری تجارت دوجانبه اسلام آباد و دهلی نو برگزار شد.

در این نشست مسوولان پاکستانی دستور کار ۲۱ ماده‌ای شامل واردات شکر و پنبه از هند را بررسی کرده و در پایان نشست ضمن موافقت با از سرگیری تجارت دوجانبه با دهلی نو، مجوز واردات ۵۰۰ هزار تن شکر از هند را صادر کردند.

کمیته هماهنگی اقتصادی پاکستان همچنین با واردات پنبه و نخ از هند موافقت کرده است.

دستور کار از سرگیری تجارت دوجانبه هند و پاکستان در قالب واردات شکر و پنبه پیش از این توسط «عمران خان» نخست وزیر این کشور امضا شده و برای تایید به کمیته هماهنگی اقتصادی (ECC) ارجاع شده بود.

یادآور می‌شود بعد از نامه روز گذشته نخست وزیر پاکستان به همتای هندی خود و اعلام آمادگی اسلام آباد برای توسعه روابط صلح آمیز و مبتنی بر توسعه همکاری‌های دوجانبه با هند، این نخستین اقدام پاکستان برای تنش زدایی با کشور همسایه و رقیب دیرینه خود است.

پاکستان ۹ آگوست ۲۰۱۹ در واکنش به تصمیم هند در زمینه لغو خودمختاری منطقه جامو و کشمیر، روابط تجاری خود را محدود کرد، اما در ماه مه سال ۲۰۲۰، اسلام آباد ممنوعیت واردات دارو و مواد اولیه از هند را لغو کرد.

کد خبر: ۸۱٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha