۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را ۴ ماه تمدید کرد
واشنگتن پُست:

آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را ۴ ماه تمدید کرد

لاولاک، رئیس دفتر واشنگتن پُست در پایتخت عراق خبر داد: آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های ایران را چهار ماه تمدید کرد.

به گزارش بازار، رئیس دفتر روزنامه واشنگتن پُست در بغداد به نقل از سخنگوی دولت آمریکا خبر داد، واشنگتن به عراق به منظور پرداخت بدهی‌های خود به ایران، معافیت ۱۲۰ روزه داد.

یک روز بعد از اظهارات «احمد العبادی» سخنگوی وزارت برق عراق درباره انباشت بدهی‌های بغداد به تهران بابت واردات برق، یک منبع رسانه‌ای آمریکایی از معافیت ۱۲۰ روزه دولت جو بایدن برای عراق به منظور پرداخت بدهی‌هایش به ایران خبر داد.

لوئیزا لاولاک رئیس دفتر «واشنگتن پُست» در پایتخت عراق در توییتی به نقل از «یک سخنگوی دولت آمریکا» نوشت: «ایالات متحده به منظور دادن اجازه به عراق برای پرداخت بهای واردات برق از ایران، یک معافیت ۱۲۰ روزه (به بغداد) داده است».

این فعال رسانه‌ای آمریکایی به نام این «سخنگوی دولت ایالات متحده» اشاره نکرد.

لاولاک سپس در توییت خود نوشت: «(اعطای معافیت ۱۲۰ روزه به عراق) اولین معافیت اعطایی در دولت بایدن است و به عنوانی اقدامی به منظور نشان دادن حسن نیت به مصطفی الکاظمی بوده است».

احمد العبادی سخنگوی وزارت برق عراق روز گذشته درباره ادامه صادرات برق ایران به این کشور صحبت کرده و ابراز امیدواری کرده بود که ایران بار دیگر صادرات گاز خود را مانند گذشته، افزایش دهد تا ثبات وضعیت برق عراق تضمین شود.

به گفته العبادی، مشکل عدم تمایل طرف ایرانی به تأمین گاز برای عراق نیز به انباشت طلب‌های ایران مربوط می‌شود که میزان آن به ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد. این مبالغ از سوی طرف عراقی تامین و در بانک تجارت عراق سپرده‌گذاری شد و تنها مانع پرداخت آن، تحریم‌های تحمیلی بانکی علیه ایران است.

کد خبر: ۸۱٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha