۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
۳۰۰ واحد تولیدی گیلان احیاء می‌شوند
استاندار گیلان:

۳۰۰ واحد تولیدی گیلان احیاء می‌شوند

رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید بازگشت، گفت: امسال ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال احیا می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه فعالیت و استمرار استفاده از ظرفیت‌های حداکثری را یکی از اقدامات موثر در اجرای شعار جهش تولید سال گذشته عنوان و اضافه کرد: بررسی‌ دقیق میدانی و آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی که به هر دلیلی با موانع و محدودیت هایی مواجه و راکد یا نیمه فعال هستند از برنامه‌های سال‌جاری است.

وی فراهم سازی زمینه توسعه واحدهای تولیدی و افزایش حجم تولیدات را اولویت برنامه‌های سال‌ ۱۴۰۰ گیلان بیان کرد و گفت: بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در نیمه نخست سال‌جاری، هدفگذاری شده که مقدمات آن انجام گرفته است.

زارع با بیان اینکه برخی از واحدهای راکد و نیمه فعال در تملک بانک‌ها و شماری نیز با مشکلات حقوقی مواجه هستند، افزود: تحقق شعار سال جدید نیازمند حمایت و پشتیبانی های لازم است چراکه برداشتن موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی ، در افزایش تولیدات و اشتغال موثر هستند.

وی بومی‌سازی‌ قطعات موردنیاز و خط تولید، کاهش وابستگی و احداث طرح توسعه توسط نیروهای داخلی را از مزایای واحدهای تولیدی بازدید شده طی روز جاری عنوان کرد که قابلیت صادرات را هم دارند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه در گردش، یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان در سال گذشته بود، افزود: با ارائه تسهیلات بانکی به عنوان یکی از برنامه‌های مورد توجه دولت تدبیر و امید و مولفه ای اثرگذار برای تامین سرمایه در گردش و خرید مواد اولیه، از تولیدکنندگان حمایت می‌شود.

زارع بازاریابی محصولات را نیز یکی از موانع پیش‌روی واحدهای تولیدی عنوان و خاطرنشان کرد: باید صدا و سیما، رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در معرفی محصولات داخلی و تبیین فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی نقش بسزایی ایفا کنند.

کد خبر: ۸۱٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha