۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
۲ میلیون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
معاون سازمان صمت ایلام:

۲ میلیون تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در سال جاری دو میلیون تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد دلار از مرز مهران به عراق صادر شده است.

سعید شریفی در گفت وگو با بازار اظهار کرد: مرز مهران از مهمترین مرزهای زمینی کشور برای تردد مسافر و صادرات کالا به کشور عراق به شمار می شود.

وی افزود: طی هفته های اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا، صادرات کالا چند روزی در این مرز متوقف شده که هم اکنون مرز باز شده و مشکلی برای صادرات وجود ندارد.

شریفی با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق وارد می شوند، گفت: روند صادرات کالا از مرز مهران طبق آمارها مثبت است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام عنوان کرد: در سال جاری دو میلیون تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار از مرز مهران به عراق صادر شده است.

شریفی عنوان کرد: محصولات فلزی، مصالح ساختمانی،لوازم خانگی، مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار، محصولات پلاستیکی، محصولات صنعتی، شیشه و جام از مهمترین محصولات صادر شده از طریق مرز مهران به عراق بوده است.

کد خبر: ۸٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha