۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
لزوم ممنوعیت ۳ ساله واردات کالاهای داخلی‌سازی شده
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد

لزوم ممنوعیت ۳ ساله واردات کالاهای داخلی‌سازی شده

صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال ۹۹ دو رویکرد ایجابی و ترویجی نهضت ساخت داخل از یک سو و مدیریت واردات از سویی دیگر، توسط وزارت صنعت دنبال شد.

به گزارش بازار، مهدی صادقی نیارکی افزود: برنامه سال ۹۹ در بحث نهضت ساخت داخل، داخلی‌سازی ۳.۲ میلیارد دلاری بود که مطابق آخرین آمارها تا پایان آذرماه ۲.۸ میلیارد دلار آن محقق شده است.

وی اضافه کرد: سیاست جایگزینی واردات سبب می‌شود تا کالاهایی که اکنون توان ساخت داخل آن‌ها وجود ندارد، در نهضت داخلی‌سازی با به‌هم‌رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها داخلی‌سازی شوند که خود، شامل دو بخش است.

صادقی نیارکی ادامه داد: بخش نخست، سهم استان‌هاست که در ۲۱۰ رشته فعالیت که باید ساخت داخل در آن‌ها انجام شود، ابلاغ شده است. بخش دوم نیز مربوط به برگزاری میزهای ساخت داخل است که طی دو سال گذشته ۱۴ میز در صنایع و بخش‌های مختلف خودرویی، پتروشیمی، لوازم‌خانگی، برق و مخابرات برگزار شده است.

وی گفت: رویکرد دیگر، مدیریت واردات است به طوری که اکنون حدود ۲ هزار و ۵۰۰ ردیف تعرفه از کالاهایی که مشابه ساخت داخل دارند و به اندازه کافی در کشور تولید می‌شوند، دارای محدودیت و ممنوعیت ثبت سفارش است که ارزش این کالاها نیز در حدود پنج میلیارد دلار ارزیابی می‌شود.

کد خبر: ۸۱٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha