۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
بررسی وضعیت سفر به تهران/ مراکز اقامتی مسافر نمی‌پذیرند
تشدید بازرسی در ورودی و خروجی ها؛

بررسی وضعیت سفر به تهران/ مراکز اقامتی مسافر نمی‌پذیرند

تهران - با تشدید بازرسی‌ها در ورودی و خروجی‌های تهران و منع پذیرش مسافر در اماکن اقامتی برخی از شهرستان‌ها، گمانه زنی‌هایی مبنی بر قرنطینه کردن پایتخت شنیده می‌شود.

بازار؛ طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تهران در صدر استان‌های کشور در تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد و در چنین شرایطی زمزمه هایی در خصوص احتمال قرنطینه پایتخت کشور شنیده می شود، که این زمزمه ها تا حدودی بر بازار این استان تاثیر گذاشته است.

این زمزمه ها با اعلام مسئولان برخی از شهرستان های مسافرپذیر استان تهران مبنی بر عدم پذیرش مسافر شدت گرفته است، تا جایی که فرماندار دماوند در پاسخ به این سوال خبرنگار بازار که « شما گفته اید، دماوند در نوروز پذیرای مسافران نخواهد بود، این مطلب به معنای قرنطینه این شهرستان است؟ » اینگونه پاسخ داد: قرنطینه به آن معنایی که در ذهن شما است، تا این لحظه در برنامه های مسئولین استانی نیست.

مجید صفری با بیان این که ما تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا و مسئولان استانی هستیم، ادامه داد: اما این که گفته ایم، دماوند پذیرای مسافران نخواهد بود، را با جدیت پیگیری می کنیم و طبق ابلاغ به اماکن اقامتی و تفریحی به آن ها اعلام شده است، که اجازه پذیرش هیچ مسافری را ندارند.

وی در توضیح این تصمیم گفت: تمامی مسئولان، از جمله مسئولان وزارت بهداشت، از مردم خواسته اند، که از سفر پرهیز کنند، چرا که با سفر امکان انتقال بیماری از منطقه ای آلوده به منطقه ای سالم ایجاد می شود و در واقع دماوند به دلیل این که منطقه گردشگری است، در معرض خطر انتقال این ویروس از طریق حضور مسافران ناقل قرار دارد.

فعلا قرنطینه در کار نیست

گمانه زنی ها از احتمال اعلام عدم پذیرش مسافران در سراسر استان تهران حکایت دارد، اما با این حال، استاندار تهران از اعلام صریح ابلاغ عدم پذیرش مسافران در مراکز اقامتی این استان و یا بسته بودن محورهای مواصلاتی منتهی به تهران خودداری کرد و به خبرنگار بازار گفت: محورهای مواصلاتی منتهی به تهران بسته نیست، اما کنترل و بازرسی‌های دقیق‌تری در ورودی و خروجی‌های شهر اعمال خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی در عین حال به مردم توصیه کرد، از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند و افزود: اگر فرد مظنون به بیماری کرونا در ورودی و خروجی های شهر توسط بازرسین دیده شود، تا مدت ۱۴ روز قرنطینه خواهد شد.

وی گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، طرح پایش و ارزیابی خودروها در محورهای ورودی استان تشدید شده است.

برخورد با تالارهای پذیرایی که تعطیل نکنند

این اظهارات در حالی صورت می گیرد، که علیرضا زالی، رییس ستاد مقابله با کرونا استان تهران در گفتگویی که با خبرنگاران در حاشیه جلسه شامگاه پنج شنبه این ستاد انجام داده بود، از تعطیلی تالارهای پذیرایی این استان خبر داده و از تشدید برخوردها با تالارهایی که از این ابلاغیه سر باز زنند، خبر داد.

این اقدامات هرچند در جهت تامین سلامت و بهداشت مردم و مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می شود، اما سبب نگرانی هایی بین اعضا صنف تالار پذیرایی، مراکز تفریحی و اماکنی شده است، که درآمد آن ها به نوعی با حضور مسافر در ارتباط است.

نگرانی های این افراد و درخواست حمایت های مالی از سوی دولت در حالی هنوز پاسخ عملی دریافت نکرده است، که خسرو ابراهیمی‌نیا رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با انتقاد از جدی نگرفتن تعطیلی توسط برخی تالارها اعلام کرد: اگر افراد به دلیل مسایل بهداشتی خواستار لغو برنامه‌های خود باشند، تالارهای پذیرایی اجازه دریافت جریمه از آنها ندارند.

اندیشیدن تمهیداتی مانند تعطیلی تالارهای پذیرایی، اماکن تفریحی، نپذیرفتن مسافر در مراکز اقامتی و ... در جهت حفظ سلامت شهروندان و مقابله با شیوع ویروس کرونا امری پسندیده است، اما اگر فکری برای جبران بخشی از خسارات وارده بر اصناف و فعالان صنفی که چشم امیدی به شب عید و حضور مسافران و یا برگزاری مراسم ها داشته اند، نشود، لطمه های غیرقابل تصوری به بخشی از اقتصاد استان تهران وارد خواهد شد.

کد خبر: ۸٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha