۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
 سیاست‌زدگی بیش از حد اقتصاد؛ مانع تحقق شعار سال
وزیر اسبق بازرگانی مطرح کرد

سیاست‌زدگی بیش از حد اقتصاد؛ مانع تحقق شعار سال

آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی، سیاست‌زدگی اقتصاد را از موانع تحقق شعارها و اهداف اقتصادی کشور دانست و گفت: ما اقتصاد را با متر سیاسی و رأی سامان داده ایم درصورتیکه اقتصاد یک علم بوده و قوانین خاص خودش را دارد.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی و عضو اتاق بازرگانی رشد اقتصادی را نیازمند ثبات در قوانین و مقررات، سیاست ها و نظام مدیریتی کشور دانست و گفت: اگر ثباتی در کار نباشد همه حوزه ها متزلزل می شوند.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در یک فعالیت اقتصادی و نظام مدیریتی در هر سطحی اعم از خانواده، بنگاه، منطقه و کشور سه شرط اساسی لازم است افزود: شرط نخست شناخت فضای مدیریتی، شرط دوم روحیه حاکم بر نظام مدیریتی و شرط سوم هم داشتن علم و تجربه و حرفه همراه با غیرت دینی و ملی و روحیه متناسب با جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر اسبق بازرگانی در رابطه با دلیل عدم تحقق صددرصدی «جهش تولید» در سال گذشته اظهارکرد: چرایی این مسئله به این برمی گردد که آیا ما جمهوری اسلامی ایران را با تمام زوایای آن شناختیم و فضای حاکم بر اقتصاد کشورمان چه فضایی است.

آل اسحاق نوع بودجه ریزی، قوانین و مقررات، انضباط، فرهنگ، شناخت بازیگران خارجی و همچنین بازیگران داخلی موثر در اقتصاد را در این قضیه دخیل دانست و افزود: یکی از مشکلات ما این است که فضای لازم را آنگونه که باید نشناختیم و عزم و رویکرد واحدی نسبت به این موضوع نداریم.

عضو اتاق بازرگانی تأکید کرد: اگر ما مجموعه بازیگران خارجی موثر در اقتصادمان را به درستی بشناسیم و در داخل کشور نیز یک استراتژی و عزم واحد ملی برای این موضوع تعریف کنیم به نتیجه خواهیم رسید.

وی سیاست زدگی اقتصاد را از موانع تحقق شعارها و اهداف اقتصادی کشور دانست و گفت: ما اقتصاد را با متر سیاسی و رأی سامان داده ایم درصورتیکه اقتصاد یک علم است و قوانین خاص خودش را دارد.

آل اسحاق خاطرنشان کرد: مجلس، دولت، قوه قضائیه، رسانه ها، قوانین و مقررات موجود، اصناف، صادرکنندگان و واردکنندگان به عنوان مجموعه بازیگران داخلی موثر بر اقتصاد کشور هستند که هم جهت و هم دل نیستند و هر کدام راه خود را می روند.

وزیر اسبق بازرگانی با تأکید بر اینکه قوانین، بودجه های سالانه و فرهنگ جامعه ما باید متناسب با اهداف تعریف شوند گفت: مجموعه بازیگران خارجی، داخلی و قوانین و فرهنگ جامعه باید با هم هماهنگ باشند.

وی یادآور شد: اقتصاد کشور ما نقاط ضعف و مثبت و اهداف مختلفی هم دارد اما با روحیه بد و ناامیدانه نمی توان این اقتصاد را اداره کرد و لذا نیازمند روحیه فعالانه و جسورانه و حسابگر و عاقلانه هستیم.

کد خبر: ۸۰٬۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha