۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
آمار بیکاری در لرستان بسیار بالا است/ ضرورت هماهنگی بین بخشی برای رفع مشکلات
رئیس سازمان بازرسی کشور:

آمار بیکاری در لرستان بسیار بالا است/ ضرورت هماهنگی بین بخشی برای رفع مشکلات

لرستان- درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه آمار بیکاری در لرستان بسیار بالا است، گفت: ظرفیت‌های صنعتی خوبی در استان وجود دارد که تعدادی تعطیل و نیمه تعطیل و یا با ظرفیت‌های اندک فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسن درویشیان صبح سه‌شنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی که در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بخشی از مشکلات در حوزه استانی و مدیریتی است که می توان با تشکیل جلساتی با هماهنگی و همکاری بین بخشی این مشکلات را در استان حل کرد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که وجود دارد تملک واحدهای تولیدی توسط بانکها است که این مشکل پیگیری می شود، افزود: بانکها آمادگی اقاله واحدهای تملک شده را دارند و تعدادی هم که تملک شده، اقاله کردند و رای دیوان عالی کشور صادر و ابلاغ شده است و آنچه که شورای پول و اعتبار برای بانک مرکزی تعیین کرده هم ملاک عمل است و دادخواست های بانک‌ها که مازاد بر این سود است توسط مراجع قضایی پذیرفته نمی شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عنوان کرد: برخی از واحدها به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط تسهیلات، تملک شده است و برخی از سودهای محاسبه شده قانونی بوده، بنابراین باید فکری شود که یا استمهال صورت گیرد و یا مجددا تسهیلاتی دهند تا این واحدها از تملک خارج شوند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه با همه ظرفیت های خوبی که در حوزه صنعت و کشاورزی در این استان وجود دارد آمار بیکاری در لرستان بالا است، بیان کرد: ظرفیت های صنعتی خوبی در استان وجود دارد که تعدادی تعطیل و نیمه تعطیل و یا با ظرفیت های اندک فعالیت دارند که اگر مشکلات آنها برطرف شود بخشی از مشکلات اشتغال نیز رفع می شود.

درویشیان خاطرنشان کرد: چهار مشکل مذکور درست است و این مشکلات در کل کشور وجود دارد که باید به صورت موردی این مشکلات در استان و مرکز بررسی شود و در سازمان بازرسی، ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل مورد رسیدگی قرار گیرد. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: بخشی از این مشکلات در استان قابل حل است و بخشی که در مرکز است را دنبال می کنیم که برطرف شود.

کد خبر: ۸۰٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha