۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
مجلس و دولت قوانین مزاحم تولید را اصلاح کنند
وزیر اسبق جهاد کشاورزی:

مجلس و دولت قوانین مزاحم تولید را اصلاح کنند

خلیلیان، وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: دولت آینده و مجلس می توانند در یک اقدام ضربتی و حداکثر شش ماهه، قوانین مزاحم را شناسایی و این مشکل را برطرف کنند.

به گزارش بازار، صادق خلیلیان، وزیر اسبق جهاد کشاورزی و استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به نقش مخرب تکثر و تزاحم قوانین در اقتصاد کشور گفت: از زمانی که نظام جدید اداری بر کشورمان حاکم شده قوانین متعددی هم در مقاطع مختلف تاریخی قبل و بعد از انقلاب تدوین شده که یا همپوشانی دارند و یا مزاحم هم می شوند.

وی افزود: دولت آینده و مجلس می توانند در یک اقدام ضربتی و حداکثر شش ماهه، قوانین مزاحم را شناسایی و این مشکل را برطرف کنند و البته تولیدکنندگان، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران نیز حضور داشته باشند و این معضل تاریخی را یک بار برای همیشه و در سال «تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها» حل کنند.

وزیر اسبق جهاد کشاورزی هماهنگی بین دستگاه های متولی و ایجاد پنجره واحد را نیز ضروری دانست و گفت: ما در زمینه بانک جامع اطلاعات تولیدکنندگان نقطه ضعف بزرگی داریم یعنی اطلاعات تولیدکنندگان در زمینه های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدمات و غیره در یک بانک جامع جمع آوری نشده و وضعیتشان هم رصد نمی شود.

خلیلیان ادامه داد: اگر بانک جامع اطلاعاتی شکل بگیرد و در بانکهای اطلاعاتی دیگر تلفیق شود در صورت اختلال در کار یک واحد تولیدی، بلافاصله و قبل از مراجعه تولیدکننده، موضوع توسط فرد مسئول پیگیری می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به شکل گیری ستادهای رفع موانع تولید از سال ۹۰ در مرکز و استانها گفت: در سطح مرکز، رئیس جمهور و وزرای مربوطه به ویژه در سال جدید باید جلسات هفتگی برگزار کنند و در سطح استانها نیز خود استاندار و فرماندار واحدهای تولیدی و مشکلات آن ها را رصد کنند.

وی گسترش حیطه اختیارات ستادهای استانی در این حوزه را لازم دانست و گفت: تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی نیز از جمله مسائلی است که وزرا باید در اولویت قرار دهند چراکه با افزایش نرخ ارز در سالهای اخیر، تولیدکنندگان برای تهیه مواد اولیه وارداتی دچار مشکل شده اند.

کد خبر: ۸۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha