۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
مرحله نخست خط اصلی آبرسانی سد سهران بشاگرد به گوهران افتتاح شد

مرحله نخست خط اصلی آبرسانی سد سهران بشاگرد به گوهران افتتاح شد

بشاگرد - مرحله نخست خط اصلی آبرسانی سد سهران بشاگرد به گوهران با حضور مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش بازار، سید امیر حسین مدنی گفت: برای بهره برداری از این طرح ۱۴۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت نیرو و بنیاد برکت هزینه شده است. با بهره برداری از مرحله نخست این طرح ۱۳ روستا از جمله شهر گوهران از آب اشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور گفت: مطالعات ساخت مرحله دوم طرح آبرسانی سد سهران بشاگرد به گوهران آغاز شده و به زودی ساخت آن آغاز می‌شود. با بهره برداری از مرحله دوم این طرح ۵۰ روستای دیگر شهرستان بشاگرد با جمعیت ۲۰ هزار نفر از نعمت آب اشامیدنی بهر ه مند می‌شوند.

وی گفت: تا پایان شهریورامسال به هزار روستای کشور با جمعیت یک میلیون نفر آبرسانی می‌شود. برای اجرای این طرح هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشور اظهارداشت: ساخت سه خوابگاه با ظرفیت ۵۰۰ دانش اموز در شهرستان بشاگرد آغاز شده است وتا پایان شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد. برای ساخت این خوابگاه‌ها ۲۰۰ میلیاردریال هزینه می‌شود.

مدنی اضافه کرد: مقدمات هزار طرح استغالزایی اجتماع محور با اشتغال ۳ هزار نفر در شهرستان بشاگرد فراهم شده است. ساخت محور بشاگرد- زیر کوه گافر با استان سیستان و بلوچستان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز شده است و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیر عامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کشورافزود: برای اجرای این طرح تا کنون ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است. جایگزینی مدارس کانکسی با مدارس سبز و ایمن برکت از دیگر اولویت‌های عمرانی و زیر بنایی امسال بنیاد برکت است.

کد خبر: ۸۰٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha