۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۲
تولید در دوران تحریم سلاح تداوم ارزآوری است/ بهبود معیشت مردم در گرو عمل به شعار سال
رئیس اتاق بازرگانی خرمشهر:

تولید در دوران تحریم سلاح تداوم ارزآوری است/ بهبود معیشت مردم در گرو عمل به شعار سال

خرمشهر- فیصلی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت: تولید در دوران تحریم تنها سلاح تداوم تجارت، ارزآوری، اشتغالزایی، توسعه سرمایه‌گذاری و کاهش نقدینگی و در نهایت کاهش انحصار قدرت، ثروت و وابستگی به بیگانگان است.

هانی فیصلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قریب به ۹ سال است که با درایت و نکته بینی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، سال‌های ایرانیان با شعارهای اقتصادی زیبنده می‌شود.

وی افزود: شعارهایی که شاید در ظاهر تنها به یک نامگذاری محدود شود اما در پس تفکری عمیق به منظور تعیین و ترسیم خط مشی، اهداف و غایت امور جاری و قانونگذاری کشور برای مدیران و دست اندرکاران اقتصادی تعیین می‌شوند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر توضیح داد: در سه سال اخیر و با توجه به گستردکی روزافزون تحریم‌ها، با تیزبینی و آینده نگری بی مثال رهبر معظم انقلاب؛ تولید مبنا و اساس حرکت‌های اقتصادی کشور قرار داده شده است. تولیدی که در دوران تحریم تنها سلاح تداوم تجارت، ارزآوری، اشتغالزایی، توسعه سرمایه‌گذاری، کاهش نقدینگی و در نهایت کاهش انحصار قدرت، ثروت و وابستگی به بیگانگان است.

تامین ابزار واکسیناسیون
فیصلی عنوان کرد: در سال ۹۹ که به شکلی حکیمانه سال «تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها» نامگذاری شده، لزوم ترسیم نگاه و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای کشور ضروری است.

وی بیان کرد: در برنامه‌های کوتاه مدت شاید مهم ترین مورد ایجاد بستر و زمینه لازم جهت تامین ابزار واکسیناسیون بیماری کرونا به منظور ایجاد زمینه فعالیت‌های مستمر اقتصادی، ایجاد قدرت خرید شهروندان و تداوم تولید و کاهش تعطیلی‌های ناشی از محدودیت‌های کرونایی باشد که لازمه رسیدن به آن بسیج همگانی دستگاه‌های کشور در تولید و توزیع این کالای حیاتی پزشکی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر با اشاره به بازارهای صادراتی ابراز کرد: در نگاه میان مدت نیز تقویت روابط دیپلماسی برای حفظ بازارهای صادراتی فعلی و ایجاد زمینه ورود به بازارهای بالقوه و جدید از یک سو و توسعه روابط تجاری با کشورهای همسو و همسایه در جهت تامین مواد اولیه بنگاه‌های صنعتی و کالاهای اساسی و ضروری هموطنان از سویی دیگر شاید اساسی‌ترین مورد قابل ملاحظه باشد.

استقلال در تامین مواد اولیه
فیصلی تاکید کرد: در نگاهی بلند مدت اما رشد فزاینده کیفیت کالاهای تولیدی، افزایش توان رقابت با کالاهای خارجی، کاهش انحصار و تشدید رقابت پذیری، استقلال در تامین مواد اولیه و خطوط تولید از مهم‌ترین موارد مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم که امسال با همدلی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری ایجاد برنامه مدون به منظور حصول به اهداف تحت ارشادات مقام معظم رهبری به منصه ظهور برسد تا پوشش فراگیرتر و همه‌گیرتر از سالیان قبل در عمل به شعار سال و بهبود وضعیت معیشت مردم به دست آید.

کد خبر: ۸۰٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha