۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
قاچاق کالا از موانع پیش روی توسعه تولید
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

قاچاق کالا از موانع پیش روی توسعه تولید

حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قاچاق کالا همواره یکی از موانع پیش روی تولید بوده است که مجلس با قانونگذاری و اصلاح برخی قوانین و نظارت باید در جهت حمایت از تولیدکنندگان گام بردارد.

به گزارش بازار، حمیدرضا حاج بابایی با اشاره به نامگذاری شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع اظهار داشت: دلیل عمده آن این است که در سال ۱۳۹۹، چون به نام جهش تولید نامگذاری شد هرچند کارهای و اقداماتی شد، اما رضایتمندی ایجاد نشد بنابراین باید مسئله تولید را به عنوان مهمترین موضوع سال ۱۴۰۰ پیش روی خود داشته باشیم.

وی با تاکید براینکه تلاش در رفع همه موانع را باید در اولویت قرار دهیم، گفت: سرمایه‌گذاری در کشور در سایه تولید امکان‌پذیر است و رقابت واردات و صادرات را به همراه خواهد داشت و یکی از موانع پیش روی تولید قاچاق کالا است که باید حذف شود.

نماینده مردم همدان در مجلس افزود: در سال گذشته سعی شد بیشتر این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش تولید انجام شود و ۳۲ هزار میلیارد تومان به عنوان منابع بانکی و کمک به تولید اختصاص یافت.

حاجی بابایی اضافه کرد: باید ریل گذاری به سمت تولید برود و مواردی مانند بورس و بانک از تولید حمایت کنند و سال ۹۹ متاسفانه اینکه تولید تقویت نشد، تورم را افزایش داد و بیشتر به سمت دلالی رفت.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: اگر می‌خواهیم در سال ۱۴۰۰ همه مسایل اقتصادی بهبود یابد تنها راه رفع مشکلات و پشتیبانی از تولید در کشور است و باید در قانونگذاری، اجرا و نظارت در یک سمت حرکت کنیم و اعتقاد به این موضوع از همه بخش‌ها مهم‌تر است.

وی افزود: امیدواریم در سال جاری با حمایت تولید، رفع موانع و تقویت تولید در کشور، قدم‌های موثری برای تامین نیازهای مردم و اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

کد خبر: ۸۰٬۸۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha