۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
اصناف تبریز به صورت هوشمند بازرسی می‌شوند
معاون استاندار آذربایجان شرقی:

اصناف تبریز به صورت هوشمند بازرسی می‌شوند

تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: اصناف تبریز با اجرای طرح سامانه هوشمند بازرسی، به صورت نوبتی و موردی مبتنی بر روش‌های پیشرفته نمونه‌گیری آماری، نظارت و بازرسی می‌شوند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، علی جهانگیری روز یک شنبه در جلسه بررسی طرح هوشمند سازی و نظام مند کردن نظارت و بازرسی های کنترل بازار اظهار کرد: فاز نخست اجرای این طرح به صورت آزمایشی در بازه زمانی یک ماهه در بهمن و اسفند ماه سال گذشته انجام شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح نتایجی به دست آمده که ضروری است در نشست مشترک با اعضای ستاد تنظیم بازار و کارشناسان و بازرسان مورد بررسی قرار گیرد.

جهانگیری اضافه کرد: نقش دانشگاه تبریز در این طرح همانند یک پزشک است که ابتدا مسایل و مشکلات را آسیب شناسی کرده و براساس نتایج بدست آمده راه حلی پیشنهاد دهد تا بازرسی ها و نظارت ها به روش علمی و هوشمندانه انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح مچ گیری نیست و دانشگاه در کنار سازمان صمت برای اجرای هرچه بهتر بازرسی ها و نظارت ها قرار دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی یاداور شد: طرح سامانه هوشمند بازرسی نوبه ای و موردی مبتنی بر روش های پیشرفته نمونه گیری آماری اجرا می شود که اطلاعات تمامی اصناف در سطح شهر تبریز به صورت کامل و دقیق در سامانه آمده است.

وی گفت: این طرح یک سامانه بازرسی هوشمند نوین است که با توجه به اینکه دارای پشتوانه علمی است نتایج آن با سطح اطمینان ۹۹ درصد ارایه خواهد شد.

جهانگیری اظهار کرد: در این سامانه لیست واحدهای صنفی جهت بازرسی براساس رهیافت های سامانه هوشمند و یا بر اساس استخراج لیست واحدهای شکایات مردمی دریافتی قابل دسترسی است.

وی افزود: در این سامانه ثبت و نشاندار کردن واحدهای فاقد تخلف و یا داری تخلف بر اساس موقعیت جغرافیایی، کدپستی، کد ملی و شماره پروانه امکان پذیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: با اجرای این طرح،  امکان دسترسی به نمونه های مختلف فراهم است و همچنین این امکان وجود دارد که سامانه به ما پیشنهاد دهد که در طول هفته یا ماه از کدام صنوف بازرسی انجام شود.

۷۳ اتحادیه با ۶۵ هزار واحدصنفی در شهر تبریز فعالیت دارند که از این تعداد ۵۳ هزار واحد دارای پروانه هستند.

کد خبر: ۸۰٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha