۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
بوم‌گردی‌ها بیشترین میزبانی را از مسافران نوروزی استان سمنان کردند
مدیرکل میراث‌فرهنگی استان سمنان:

بوم‌گردی‌ها بیشترین میزبانی را از مسافران نوروزی استان سمنان کردند

سمنان- جمال، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه بوم‌گردی‌ها بیشترین میزبانی را از مسافران نوروزی استان داشتند، گفت: سه هزار نفر در تعطیلات نوروز در اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان اقامت کردند.

مهدی جمال در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه استان سمنان دارای ۹۰ مرکز بوم گردی روستایی و شهری است، گفت: این مراکز بیشترین سهم را از گردشگران نوروزی استان طی روزهای اخیر داشته و طبق آمارها تقریباً ۴۰ درصد از گردشگران استان در این مراکز اقدامت کرده اند.

وی با بیان اینکه سه هزار نفر از میان هفت هزار و ۳۲۵ مسافر نوروزی استان سمنان در اقامت گاه های بوم گردی اقامت کرده اند، بیان کرد: در طول ایام نوروزی یک هزار و ۸۷۲  نفر در هتل‌ها و مهمان سراهای استان سمنان اقامت داشته اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه  ۱۶۳ نفر در هتل‌آپارتمان‌های استان طی ایام تعطیلات نوروزی سال جاری اقامت کرده اند، بیان کرد: ۶۱۵ نفر در مهمان‌پذیرها و یک هزار و ۶۸۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری استان اسکان یافته اند. 

جمال با بیان اینکه در طول ایام تعطیلات نوروزی سال جاری ۱۲۱ نفر در اقامتگاه‌های سنتی استان سمنان اقامت کردند، بیان کرد: استقبال از زیرساخت های گردشگری استان بدون هیچ گونه تبلیغیات به دلیل شیوع کرونا بوده که نشان می دهد کم کم این زیرساخت های گردشگری توانسته اند از اقبال خوبی برخوردار شوند.

کد خبر: ۸۰٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha