۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
وزیر اقتصاد درباره نرخ کنونی ارز اظهار نظری نکرده است
مرکز اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی:

وزیر اقتصاد درباره نرخ کنونی ارز اظهار نظری نکرده است

وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه ای بیان می دارد: وزیر اقتصاد تصریح می کند که نرخ واقعی ارز در بخشی از بازه زمانی شش ماهه سال ۹۹ حدود ۱۴ هزار تومان بر اساس محاسبات برآورد شده بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت اقتصاد، در پی نشر جمله ای از وزیر اقتصاد در برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی با این مضمون که قیمت نرخ ارز ۱۴ هزار تومان است، ضمن تکذیب این نقل قول توضیحاتی ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این اطلاعیه بیان می دارد: در مصاحبه وزیر اقتصاد که هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰  توسط منتشر شده است وزیر اقتصاد تصریح می کند که نرخ واقعی ارز در بخشی از بازه زمانی شش ماهه اول سال ۹۹ حدود ۱۴ هزار تومان بر اساس محاسبات برآورد شده  بود.

این اطلاعیه در ادامه به عین آن بخش از مصاحبه با وزیر اقتصاد که در برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی دچار تحریف شده است به شرح ذیل اشاره می کند.

قیمت واقعی ارز ۱۴ هزار تومان بود

سوال: پیش‌بینی‌ شرکت‌ها در مورد قیمت نرخ ارز درست بود؟

دژپسند: من که نباید بگویم درست است. ممکن است اشتباه کنند بر اساس پیش‌بینی خود عمل می‌کنند.

سوال: اگر اشتباه کرده باشند شما هم نمی‌توانید بگویید شاخص منطقی بوده است.

دژپسند: نه، ما تنها کاری که می‌توانیم بکنیم این است که آگاهی بدهیم، دخالت نمی‌کنیم. من مصاحبه کردم که ارز حدود فلان قدر است. می‌خواستم مانع از گرای ارز ۳۵ هزار تومانی بشوم. برآوردهای علمی ما نشان می‌دهد که در آن زمان قیمت ارز حدود ۱۴ هزار تومان بود. همان جا نقد کردند که آقای دژپسند مدل علمی شما کجاست؟ فعالان اقتصادی با یک قالبی تحلیل می‌کنند. تنها کاری که می توانم بکنم این است که مبانی پایه تحلیل را اصلاح کنم. دوم اینکه علامت بدهم این که عرضه صندوق پالایش یکم را با ۳۰ درصد تخفیف می دهیم، علامت دهی به بازار است.

کد خبر: ۸۰٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha