۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷
۳۲۱ کشتی در صف انتظار برای عبور از کانال سوئز

۳۲۱ کشتی در صف انتظار برای عبور از کانال سوئز

رئیس سازمان کانال سوئز در مصر گفت: بزرگ‌ترین شرکت امداد و نجات در تلاش است تا کشتی به گل نشسته را شناور کند.

به گزارش بازار، رئیس سازمان کانال سوئز در مصر تاکید کرد، بزرگ‌ترین شرکت امداد و نجات در تلاش برای شناور کردن کشتی به گل نشسته در کانال حاضر شده است. اسامه ربیع در کنفرانسی مطبوعاتی با بیان این خبر افزود، این کشتی پیش از این نیز از کانال سوئز عبور کرده بود... به نظر می‌رسد سرعت باد دلیل اصلی به گل نشستن این کشتی نباشد به همین منظور فرضیه خطای انسانی یا فنی نمی‌تواند دور از ذهن باشد.

ربیع ابراز امیدواری کرد بتوان بدون سبک کردن محموله کشتی، آن را از وضع موجود نجات داد. رئیس سازمان کانال سوئز درباره خسارات این حادثه گفت، بررسی غرامت‌های مالی ناشی از این حادثه و تبعات به گل نشستن این کشتی در کانال سوئز، پس از پایان تحقیقات انجام خواهد شد. وی افزود: این حادثه تاکنون سبب آلودگی زیست محیطی نشده است، اما مسدود شدن کانال موجب شد تا ۳۲۱ کشتی در صف انتظار باشند تا بتوانند از کانال عبور کنند، ما نیز تمامی خدمات لجستیکی را به این کشتی‌ها ارائه می‌دهیم.
 
کانال سوئز که دریاهای مدیترانه و سرخ را به هم متصل می‌کند ۱۶۳ کیلومتر طول دارد و ۱۰ تا ۱۲درصد حمل و نقل دریایی در جهان از طریق آن صورت می‌گیرد. ده‌ها کشتی به طور روزانه از این کانال استفاده می کنند که بدون دور زدن مسیر طولانی آفریقا، از اروپا به آسیا و برعکس سفر می‌کنند.

کد خبر: ۸۰٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha