۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
نمایشگاه نوروزی صنایع دستی خرمشهر افتتاح شد
طی آئینی؛

نمایشگاه نوروزی صنایع دستی خرمشهر افتتاح شد

خرمشهر- طی آئینی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی خرمشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، سجاد پاک گهر ظهر شنبه در حاشیه آئین افتتاح نمایشگاه صنایع دستی که در بوستان صنایع دستی خرمشهر برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها، حمایت از تولیدات صنایع دستی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه، حمایت از مشاغل موجود در حوزه صنایع دستی شهرستان خرمشهر، اشتغال موجود در این حوزه و  ایجاد انگیزه برای هنرمندان و نیز امیدواری به آینده این صنف پس از برون رفت از وضعیت موجود همه گیری کرونا است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته یکی از بوستان‌های شهر با موافقت شورای نام گذاری شهرستان به عنوان بوستان صنایع دستی نام گذاری شد که این نمایشگاه اولین برنامه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر در بوستان صنایع دستی این شهرستان است.

پاک گهر توضیح داد: با رایزنی‌های صورت گرفته در هفته نخست فرودین ۱۴۰۰ جلسه با حضور و هماهنگی‌های نماینده فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به منظور اخذ مشاوره در خصوص نحوه برگزاری این نمایشگاه و عمل کردن به توصیه‌های بهداشتی شاهد برگزاری این نمایشگاه هستیم.

وی در همین خصوص گفت: مقرر شد فاصله بیش از دو متر برای استقرار هر هنرمند به همراه آثار خویش، استفاده از ماسک و دستکش و نیز قرار دادن مواد ضدغفونی کننده درکنار محل فروش آثار مدنظر قرار گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خرمشهر عنوان کرد: پس از اخذ مجوزهای لازم، از فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، با همکاری شهرداری نمایشگاه در بوستان صنایع دستی خرمشهر با حضور ۲۵ صنعتگر برگزار شد که آثار موجود در این نمایشگاه شامل ظروف حصیری، گلیم باقی،  آثار چرمی،  زیورآلات، منبت چوب و دیگر محصولات چوبی، سوخت نگار و  ظروف سفالی بوده، همچنین دراین نمایشگاه کارگاه ساخت گیوه توسط یکی از هنرمندان روزانه بر پا است.

لازم به ذکر است، این نمایشگاه تا ۱۰ فروردین، ساعت ۱۷ الی ۲۱ با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی برای بازدید و خرید برپا خواهد بود.

کد خبر: ۸۰٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha