۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
خرید ۲۰۸ هزار میلیارد ریال گندم در سال ۱۳۹۹
معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد

خرید ۲۰۸ هزار میلیارد ریال گندم در سال ۱۳۹۹

حنان، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال ۱۳۹۹ به طور متوسط ۲۵ هزار و ۲۶۰ ریال پرداخت شد و در کل ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به حساب گندم‌کاران سراسر کشور واریز شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، حسن حنان در خصوص خرید تضمینی گندم در سال گذشته گفت: برای خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال ۱۳۹۹، به طور متوسط ۲۵ هزار و ۲۶۰ ریال پرداخت شد.

معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در سال گذشته، مقدار خرید تضمینی گندم از کشاورزان ۳۱ استان به ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن رسید که ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده بیش از ۲۰۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۹، مقدار ۸.۲ میلیون تُن گندم از ۵۰۶ گندم‌کار خریداری شد، اظهار کرد: کشاورزان گندم‌های خود را در قالب یک میلیون ۴۸۰ هزار محموله به ۱۱۰۰ مرکز خرید ۳۱ استان تحویل دادند.

حنان همچنین از آمادگی شرکت بازرگانی دولتی ایران برای خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت استان‌های جنوبیِ سیستان و بلوچستان، بوشهر، خوزستان، کرمان و هرمزگان پیشگام در خرید تضمینی هستند و از میانه فروردین تحویل گندم در کشور آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۸۰٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha