۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران یک المپیک کوچک اقتصادی برای ایران است
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین المللی ایران:

نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران یک المپیک کوچک اقتصادی برای ایران است

زمانی، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اتحادیه اوراسیا یک ابتکار بسیار جالب و خوبی بود. جمهوری اسلامی ایران هم استقبال خوبی از این اتحادیه کرد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، حسن زمانی، افزود: این اتحادیه می تواند با فعالیت های اقتصادی که سرمنشا حرکت خود قرار داده حرفهای زیادی در دنیا بزند.

وی افزود: در حالی که میزان تجارت در این اتحادیه حدود ۸۵۰ میلیارد دلار هست و ظرفیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است.

زمانی گفت: کشور ما با توجه به توانمندی که در تمام زمینه ها دارد و همینطور به واسطه رابطه خوب و دوستانه ای که با اعضای این اتحادیه دارد، می تواند از این موقعیت بیشترین بهره برداری را داشته باشد.

به گفته مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، به عنایت به روابط مناسبی که بین اتاق های بازرگانی ایران و ۵ کشور عضو اتحادیه اوراسیا وجود دارد، این فرصت برای ایران دریچه ای است برای توسعه صادرات به دیگر سایر کشورهای اروپایی و آسیایی. و با توجه به پتانسیل بالای ایران در حمل و نقل جاده ای، هوایی و ریلی، ایران می تواند به عنوان بارانداز برای این کشورهای از سایر نقاط دنیا باشد. به گفته وی، برگزاری نمایشگاه میان این کشورها یک المپیک کوچک فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است.

وی افزود : اولین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران، بهترین مکان برای ارتباط فرهنگی است و شناخت کشورها از فرهنگ یکدیگر. خوشبختانه چون در طول برگزاری نمایشگاه ارتباطات دوجانبه بصورت B۲B و جلسات و توافقنامه های مشترک برگزار خواهد شد، این نمایشگاه می تواند ویترین اقتصادی کشور باشد. برای این نمایشگاه برنامه ریزی بسیار خوبی را از حالا شروع کردیم تا بتوانیم میزبان خوبی باشیم. کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان با موقعیت خاصی که دارند در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

به گفته زمانی خوشبختانه بخش خصوصی ما که بیشترین سهم را در اتاق بازرگانی و اتاق تعاون دارند حضور پررنگی را در این نمایشگاه خواهند داشت و با ارتباطاتی که از قبل داشتند و ارتباطاتی که در این نمایشگاه برایشان حاصل می شود، موقعیت های جدید اقتصادی و تجاری را بروی کشورهای مختلف عضو و همچنین خود ما باز خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه افزود: ما در زمینه های صنعتی و معدنی و همچنین نفت، گاز و پتروشیمی حرف اول را در منطقه می زنیم. در زمینه معدنی ایران وضعیت بسیار عالی دارد و تجار ما می توانند از امکاناتی که در این نمایشگاه برایشان فراهم است برای سرمایه گذاری بهره بگیرند و قراردادهای خوبی را با طرف های خارجی ببندند.

کد خبر: ۸۰٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha