۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای ایران خودرو

عرضه ۱۰ هزار میلیارد ریال صکوک مرابحه برای ایران خودرو

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو (سهامی عام) به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از شنبه مورخ ۱۴ فروردین تا دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ در نمادهای صخود۰۴۱ و صخود۴۰۱ عرضه عمومی می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، غلامرضا ابوترابی افزود: صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است  که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود.

وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک سپه ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت های تامین سرمایه تمدن و امید هر یک به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال است. شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور یکم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق اند.

ابوترابی تصریح کرد: در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور یکم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(قطعات خودرو) شرکت ایران خودرو(بانی) را نقداً خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود که در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

به گفته وی، شرکت ایران خودرو پیش از این دو بار از طریق انتشار صکوک مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعاً بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده که هر دوی آنها در حال معامله است.

کد خبر: ۸۰٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha