۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۱
آتش‌سوزی در مخازن نفتی عربستان

آتش‌سوزی در مخازن نفتی عربستان

وزارت انرژی عربستان امروز (جمعه، ششم فروردین‌ماه) با تأیید ضمنی حمله‌های پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب این کشور از آتش‌سوزی در یکی از مخازن ایستگاه فرآورده‌های نفتی در جازان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شانا، یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان این اقدام را «اقدامی خرابکارانه» خواند و ضمن تأیید وقوع آتش‌سوزی در ایستگاه توزیع فرآورده‌های نفتی در جازان، مدعی شد که این آتش‌سوزی آسیب جانی نداشته است.

این مقام مسئول به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: حمله به تأسیسات حیاتی را که هدف از آن ضربه‌زدن به امنیت صادرات نفت است، محکوم می‌کنیم.

المیادین نیز به نقل از وزارت انرژی عربستان گزارش داد که تاسیسات تولید فرآورده‌های نفتی جازان در جنوب غرب عربستان هدف راکت‌های یمنی‌ها قرار گرفته است.

این خبر ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که برخی کاربران عربستانی در شبکه‌های اجتماعی از تعطیلی بعضی از فرودگاه‌های عربستان و انفجار در شماری از آنها خبر دادند.

رسانه‌های سعودی شامگاه پنجشنبه (پنجم فروردین‌ماه) ضمن تأیید حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان اعلام کردند که این کشور هدف هشت فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

این کشور مدعی شد که پهپادها را بر فراز شهر خمیس مشیط در جنوب سعودی رهگیری و منهدم کرده است.

جمعه گذشته (۳۰ اسفندماه ۹۹) نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به‌دنبال حمله‌های موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش‌بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که موردی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حمله‌ها همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن رخ می‌دهد.

دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حمله‌های همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

کد خبر: ۸۰٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha