۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای ساماندهی قیمت مرغ وارد میدان شوند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای ساماندهی قیمت مرغ وارد میدان شوند

توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از بازدید سرزده خود از کشتارگاه‌های مرغ خبر داد و گفت: در ادامه پیگیری حقوق مردم با برخی مسئولان امر در زمینه تامین گوشت مرغ تماس داشته و تصمیماتی اتخاذ شد که به کاهش قیمت مرغ تا واقعی شدن نرخ آن امیدوارم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره وضعیت قیمت مرغ، گفت: مرغ به عنوان یکی از منابع پروتئینی پر تقاضا علیرغم دریافت یارانه در بخش نهاده‌های تولید و با وجود فراوانی کالا، با قیمت‌های غیرواقعی به دست مصرف‌کننده می‌رسد به گونه‌ای که رییس ‌مجلس شورای اسلامی به کرات از معیوب بودن چرخه تامین و توزیع یاد کرده ولی گوش شنوایی در بخش اجرایی وجود ندارد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: حسب وظیفه کمیسیونی در نظارت بر نحوه تنظیم بازار با همراهی آقای شاوردیان رئیس کمیته استان تهران فراکسیون اصناف مجلس از ساعت ۲۳ تا حدود ۲بامداد بصورت سرزده از تعدادی از کشتارگاه‌های جنوب تهران بازدید کردیم.

وی با بیان اینکه کشتارگاه در واقع گلوگاهی است که از آنجا می‌توان زنجیره توزیع مرغ را کنترل کرد، ادامه داد: در کشتارگاه‌ها قیمت مرغ کیلویی ۲۰هزار و ۴۰۰ تومان تعیین و برچسب می‌خورد اما چرا این کالا با قیمت غیرواقعی تا ۴۰ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برای پاسخ به سوال مذکور وارد بقیه زنجیره توزیع مرغ شده و به ملت گزارش خواهیم داد، اضافه کرد: البته به موازات ضمن هماهنگی با دکتر قالیباف، در ادامه پیگیری حقوق مردم، با برخی مسئولان امر تماس داشته و تصمیماتی اتخاذ شد که به کاهش قیمت مرغ تا واقعی شدن نرخ آن امیدوارم.

عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به جلسه صبح شنبه خود با مفتح قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی جهت هماهنگی بیشتر، تصریح کرد: ما از حقوق ملت کوتاه نمی‌آییم بنابراین وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی و نهادهای نظارتی باید پای کار بیایند.

کد خبر: ۸۰٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha