۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
مقابله با آفت ملخ در ۲۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان انجام می‌شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

مقابله با آفت ملخ در ۲۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی زنجان انجام می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه آفات گیاهی یکی از مهمترین مشکلات مهم بخش کشاورزی است، گفت: طی سال جاری در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع  استان زنجان مقابله با آفت ملخ انجام می شود. 

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشت زارهای زنجان با قوت بیشتری باید در سالجاری انجام شود، گفت: در سال ۴۰ درصد از محصولات کشاورزی و باغی استان در معرض انواع آفات گیاهی هستند.

وی با بیان اینکه آفات گیاهی یکی از مهمترین مشکلات مهم بخش کشاورزی است،اظهار کرد: طی سالجاری در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع  استان زنجان مقابله با آفت ملخ انجام می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: اگرآفات کنترل نشود محصولات کشاورزی ۱۰۰ درصد آسیب می بینند و در این میان بیشترین آفت ملخ در مزارع شهرستان طارم است. 

تاراسی با بیان اینکه سه نوع آفت عمومی، خصوصی و همگانی وجود دارد که محصولات کشاورزی را تهدید می کند،تاکید کرد: هزینه کنترل آفت عمومی را دولت پرداخت می کند و در حال حاضر در زنجان آفتی که عمومی است آفت ملخ شهرستان طارم می باشد. 

وی افزود: همه ساله آفت ملخ در شهرستان بسیار طغیان می کند و کارشناسان نسبت به مقابله با آفت ملخ برنامه ریزی لازم را خواهند داشت. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان تصریح کرد: برای مقابله با آفت ملخ در ارای شهرستان طارم باید اعتبارات لازم اختصاص یابد. 

کد خبر: ۸۰٬۶۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha