۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان از نعمت گاز بهره مند می شوند
تا شهریور ۱۴۰۰؛

تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان از نعمت گاز بهره مند می شوند

بیرجند- فرماندار نهبندان گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بخش عمده ی روستاهای در مسیر گاز رسانی شهریور ماه امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان ؛ مجید بیکی در جمع مردم روستای خوانشرف نهبندان اظهار کرد: یکی از اهدافی که نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر پایه آن شکل گرفته است، توجه به مناطق کمتر برخوردار، روستایی و دور افتاده بود.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه تاکنون تلاش های زیادی برای انقلاب شکل گرفته و خدمات زیادی نیز به برکت انقلاب انجام شده است، افزود: نادیده گرفتن خدمات نظام ظلم بزرگی به مردم است لذا بیان دستاوردهای انقلاب بازگو شود.

بیکی تصریح کرد: مردم نقش اساسی در ثمره انقلاب و پیشبرد اهداف داشته و دارند، همچنین برای توسعه انقلاب و کشور همه مسئولیم و باید با وحدت و همدلی توسعه را رقم بزنیم.

 وی با گلایه از اینکه عقب ماندگی و کمتر توسعه یافتگی در منطقه شرق کشور به دلیل ضریب پایین جمعیت نسبت به پراکندگی گسترده و وسعت آن مشهود است، گفت: وسعت شهرستان نهبندان ۲۶ هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۱ هزار نفر است که در هر کیلومتر مربع ۱.۹۸ نفر زندگی می کنند، لذا این وسعت زیاد هزینه خدمت رسانی را بیشتر کرده است.

فرماندار نهبندان با بیان اینکه روستای خوانشرف دومین روستای پر جمعیت نهنبدان با دو هزار و ۱۰۰ نفر جمعیت است، افزود: بزرگترین پروژه آسفالت روستایی نهبندان در روستای خوانشرف با اعتبار و قیر یارانه ای مجموعا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا و به بهره برداری رسید.

بیکی اجرای طرح احداث ۱۰ هزار واحد مسکن محرومین  را طرحی بی نظیر در استان خراسان جنوبی عنوان و تصریح کرد:  از مجموع این واحدها، یک‌هزار و ۶۰۰ واحد در نهنبدان احداث شد، همچنین احداث ۴۲۰ واحد مسکن در سال ۹۹ ابلاغ و در حال احداث است.

وی با اشاره به ساخت دو هزار واحد مسکن در نهبندان که ایجاد و در حال احداث است، بیان کرد: این تعداد واحد نیاز به زیرساخت ها و هزینه های زیاد دولتی دارد.

فرماندار نهبندان همچنین در جمع مردم روستای خوانشرف قول مساعد برای در نظر گرفتن اعتباری برای افزایش دبی آب قنات روستا داد و گفت: ورودی روستای خوانشرف نا ایمن است لذا پروژه  احداث زیرگذر و میدان در روستا در دستور کار است که پیمانکار انتخاب شده به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بیکی با بیان اینکه تاکنون احداث مسکن در سمت مقابل روستا به دلیل ایمن نبودن جاده مقدر نبوده است، افزود: بعد از ایمن سازی جاده واگذاری زمین برای ساخت مسکن در روستا با تایید شورا امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: روستای خوانشرف برای واگذاری زمین برای احداث مجتمع های دامپروری در اولویت است و متقاضیان می توانند درخواست خود را مطرح کنند.

فرماندار نهبندان برای لایروبی قنات روستا از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ قول مساعد دارد و عنوان کرد: پارک روستای خوانشرف با هزینه کرد ۱۰۰ میلیون تومان در دهه فجر ۹۹ به بهره برداری رسیده است.

بیکی با بیان اینکه برای هر روستای اعتبارات میلیاردی برای گاز رسانی انجام می شود، گفت: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار و بخش عمده روستاهای در مسیر گاز رسانی (۲۶۰ روستا از ۲۸۷ روستای نهبندان)، تا شهریور ماه امسال از نعمت گاز بهره مند می شوند.

فرماندار نهبندان در پایان گفت: خوشبختانه شهرستان نهبندان در خصوص تکمیل زیر ساخت ها  و تاسیس واحدهای اشتغالزا وضعیت خوبی دارد که امیدواریم با وحدت مردم و مسئولان روز به روز شرایط بهتر شود.

کد خبر: ۸۰٬۶۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha