۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳
نظرسنجی موسسه YouGov:روسیه قابل اعتمادترین واکسن دنیا را تولید کرده است
پیشی گرفتن روسیه از آمریکا و انگلیس؛

نظرسنجی موسسه YouGov:روسیه قابل اعتمادترین واکسن دنیا را تولید کرده است

یک موسسه نظرسنجی بریتانیایی مطالعه ای را روی بالغ بر ۹ هزار نفر از ساکنان نه کشور دنیا انجام داد و از آنها سوال کرد که قابل اعتمادترین واکسن ساز دنیا کیست. ۵۴ درصد از افراد مورد مطالعه روسیه را قابل اعتمادترین واکسن ساز دنیا معرفی کردند و امریکا و بریتانیا جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

بازار؛ گروه بین الملل: طبق نظر سنجی انجام شده توسط موسسه YouGov و بر مبنای اطلاعات جمع آوری شده از ۹۴۱۷ نفر از مردم ساکن در ۹ کشور دنیا در مورد اینکه به کدام کشور برای تولید واکسن اعتماد بیشتری دارند، ۵۴ درصد از افراد اعلام کردند  که روسیه را قابل اعتمادترین کشور برای تولید واکسن کرونا می دانند.

طبق این گزارش  امریکا دومین کشور قابل اعتماد برای تولید واکسن و بریتانیا سومین کشور این فهرست است. در  این مطالعه از افراد سوال شده است که در مورد کدام یک از واکسن های مصرفی در دنیا اطلاعات بیشتری دارند و در رسانه ها در مورد آن بیشتر خبر شنیده اند و ۷۴ درصد از افراد واکسن اسپوتنیک وی را به عنوان اولین گزینه انتخاب کردند.

از طرف دیگر از مردم سوال شد که تمایل به دریافت کدام یک از واکسن های تولیدی در دنیا را دارند و دو واکسن فایزر و اسپوتنیک وی  جایگاه برتر این نظر سنجی را به خود اختصاص دادند.

این مطالعه که در فاصله روزهای ۱۸ فوریه تا ۳ مارس سال جاری توسط مرکز مطالعاتی و نظر سنجی YouGov که یکی از شناخته شده ترین مراکز مطالعاتی دنیا است انجام شده است، از افراد ساکن در کشورهای هند، برزیل، مکزیک، فیلیپین، ویتنام، آرژانتین، الجزایر و امارات و صربستان این سوالات را پرسیده بود.

در این کشورها بالغ بر دو میلیارد نفر زندگی می کنند که ۲۵ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می دهند و هدف از انتخاب این کشور دریافت اطلاعات از مردمی بود که در کشورهای در حال توسعه آسیا و اروپا و امریکای لاتین زندگی می کردند.

 اصلی ترین یافته های این نظرسنجی چه بود
طبق این مطالعات، روسیه قابل اعتمادترین کشور تولید کننده واکسن در دنیا معرفی شد و امریکا و بریتانیا جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و ۳۳ درصد از افراد اعلام کردند در صورتیکه امکان انتخاب واکسنی که برای مقابله با کرونا تزریق می کنند را داشته باشند، ترجیح می دهند واکسن اسپوتنیک را دریافت کنند. در این نظر سنجی ۳۷ درصد از مردم اعلام کردند تمایل دارند واکسن فایزر را دریافت کنند.

بر مبنای این مطالعه ۷۴ درصد از مردم در مورد «واکسن اسپوتنیک وی» در رسانه ها و در جامعه دیدگاه های زیادی شنیده بودند و ۶۹ درصد در مورد واکسن فایزر اطلاعاتی را از رسانه ها دریافت کرده بودند ولی تنها ۶۰ درصد در مورد واکسن آسترازنکا اطلاعاتی از رسانه های عمومی دریافت کرده بودند.

۴۷ درصد از مردم اعلام کردند باید واکسنی را دریافت کنند که بالغ بر ۹۰ درصد کارایی داشته باشد که دو واکسن اسپوتنیک وی و فایزر در این دسته قرار می گیرند. در مورد زمان مناسب برای واکسیناسیون هم از این افراد سوال شد و ۸۴ درصد اعلام کردند تمایل دارند واکسیناسیون خود را با واکسنی که کارایی نزدیک به ۶۰ درصد دارد به تعویق بیاندازند تا در زمان دورتر واکسنی با کارایی ۹۰ درصدی دریافت کنند.

۷۷ درصد از افراد مورد مطالعه اعلام کردند که دولتها وظیفه دارند امکان دسترسی همه مردم به واکسن را فراهم کنند و واکسن را به طور رایگان در اختیار تمام مردم قرار دهند. این افراد بر این باور بودند که مردم باید بتوانند واکسنی که دریافت می کنند را انتخاب کنند نه اینکه تنها یک گزینه خاص برای تزریق در اختیار داشته باشند.

 بالغ بر ۵۰ کشور واکسن اسپوتنیک وی را تایید کردند
واکسن اسپوتنیک وی اولین واکسن ثبت شده در دنیا بود که در روز ۱۱ اوت سال ۲۰۲۰ قبل از پایان سومین مرحله از مطالعات بالینی به ثبت رسمی رسید. از انتهای سال ۲۰۲۰ تزریق این واکسن در روسیه شروع شد ولی نرخ واکسیناسیون در  این کشور بسیار پایین است و دولت روسیه دریافت واکسن را اختیاری اعلام کرده است.

ولی ولادیمیر پوتین نخست وزیر این کشور روز سه شنبه واکسن را دریافت کرد و با این کار واکسن تولیدی کشور را به عنوان ابزاری برای مقابله با کرونا تایید کرد. واکسن اسپوتنیک وی هم اکنون در ۵۰ کشور دنیا مورد تایید قرار گرفته است و تزریق آن نیز شروع شده است. قرار است ۲۰۰ میلیون دوز از این واکسن در هند، ۱۰۰ میلیون دوز در امارات، ۲۰ میلیون دوز در ایران و میلیونها دوز در چین و برزیل  تولید شود. کارایی این واکسن ۹۱.۶ درصد است و تنها واکسن دنیا است که دوز اول و دوز دوم دریافتی آن با هم تفاوت دارد.

کد خبر: ۸۰٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha