۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
تشریح خسارت های سیل در آذربایجان شرقی/ ۴۰ راس دام سبک در سراب تلف شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خبر داد؛

تشریح خسارت های سیل در آذربایجان شرقی/ ۴۰ راس دام سبک در سراب تلف شد

تبریز- مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی خسارت‌های بارندگی‌ و سیلاب در استان را تشریح کرد و گفت: ۴۰ راس دام سبک در روستای شیره‌جین شهرستان سراب تلف شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، محمد باقر هنربر روز پنج شنبه در یک نشست خبری گفت: سیلاب ناشی از بارندگی‌های روزهای گذشته به دلیل انجام لایروبی‌ها و تدابیری که قبل از بارندگی‌ها اندیشیده شده بود، در بسیاری از شهرستان‌های استان بدون خسارت بود.

وی از تلف شدن حدود ۴۰ راس دام سبک در روستای شیره‌جین شهرستان سراب بر اثر جاری شدن سیل و طوفان نهر آب کشاورزی خبر داد و گفت: سیل همچنین باغ‌ها و مزارع روستاهای کافی‌الملک، کوشک و شهر شندآباد شهرستان شبستر را دچار خسارت کرده است.

وی گفت: آسیب به راه و باغ‌ها و مزارع روستای قشلاق شهرستان هریس و آسیب به تعدادی از باغ‌ها و مزارع شهرستان مرند از دیگر خسارت های سیلاب روزهای گذشته در این دو شهرستان است.

هنربر یادآوری کرد: همچنین سیل در شهرستان‌های بستان‌آباد، ملکان، مراغه و آذرشهر نیز گزارش شده که تاکنون خسارتی نداشته است؛ سیل در این شهرستان ها خسارت جانی نداشته و خسارت مالی آن نیز ناچیز و کمتر از مقداری بود که انتظارش را داشتیم.

وی از تداوم فعالیت سامانه بارشی که از روز سه شنبه وارد آذربایجان شرقی شده است، خبر داد و گفت‌: بر اساس پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان این سامانه تا شنبه شب هفتم، فروردین ماه فعال بوده و بیشترین فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بود.

کد خبر: ۸۰٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha