۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
۲۰ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید
با دستور رئیس جمهور

۲۰ طرح اقتصادی در منطقه آزاد ارس به بهره‌برداری رسید

تبریز- همزمان با آیین بهره‌برداری از چندین طرح مهم و بزرگ اقتصادی در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، با دستور رییس جمهوری تعداد ۲۰ طرح نیز در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس افتتاح شد.

به گزارش بازار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه این طرح های بزرگ در حوزه صنعت، فنی و زیربنایی، کشاورزی و گردشگری به بهره برداری رسیده است، میزان سرمایه گذاری ریالی آنها را افزون بر ۱۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد.

محسن نریمان، میزان اشتغالزایی این تعداد طرح را ۵۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: بیشترین میزان سرمایه گذاری های انجام شده در حوزه اقتصادی از جمله تولید اسکلت فولادی گلخانه ها، کاغذ مخصوص ساخت صافی، منسوجات بی بافت و اسپان باند و تولید قیر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۳ درصد سرمایه گذاری های انجام شده برای اجرای این طرح ها توسط سازمان منطقه آزاد ارس و در حوزه زیرساخت ها و ۸۷ درصد توسط بخش خصوصی انجام گرفته است، اظهار داشت: افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک های صنعتی، احداث خطوط برق ۲۰ کیلوولت از پست طالب گلی تا قره برون، ورودی فازهای صنعتی جهت ظرفیت سازی و همیاری در اجرای شبکه مخابراتی منطقه آزاد ارس از دیگر طرح های افتتاحی در حوزه فنی و زیربنایی است.

کد خبر: ۸۰٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha