۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
تامین سوخت‌ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ شرایط مطلوبی دارد
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران:

تامین سوخت‌ در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ شرایط مطلوبی دارد

ویس‌کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی وضع ذخیره‌سازی سوخت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ را مطلوب ارزیابی و اظهار کرد: خوشبختانه سوخت‌رسانی در کشور به‌نحوی مطلوب در حال انجام است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، کرامت ویس‌کرمی گفت: هم‌اکنون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با هماهنگی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت روزانه حدود ۲۲۰ میلیون لیتر انواع و اقسام فرآورده‌ نفتی مورد نیاز بخش‌های مختلف مصرف معادل ۱.۴ میلیون بشکه فرآورده‌های نفتی را وارد چرخه نقل و انتقال می‌کند.

وی با بیان اینکه ذخیره‌سازی و نگهداشت انواع فرآورده‌های نفتی شرایط مطلوبی دارد، افزود: عملیات سوخت‌رسانی در کشور حتی به مدت یک ساعت هم متوقف نبوده و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و خطوط لوله با همه امکانات خود ۲۴ ساعته و بی‌وقفه در حال خدمت هستند تا با تامین به‌موقع سوخت‌های مورد نیاز، موجبات رضایت‌مندی هموطنان را فراهم کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، ۴ میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی دیزلی وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها با هماهنگی و انسجام کامل انجام شده است.

ویس‌کرمی با بیان اینکه پارسال ۲۷ میلیون قطعه کارت سوخت و ۷ میلیون کارت المثنی صادر شد، اظهار کرد: در کشور ۲۷ میلیون دستگاه خودرو اعم از بنزینی و دیزلی، ۱۷ میلیون دستگاه خودروی شخصی، ۴ میلیون دستگاه خودروی عمومی وانت، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت و بیش از ۸۰۰ هزار خودروی گازوئیل‌سوز وجود دارد که سهمیه‌بندی سوخت این دستگاه‌ها با هماهنگی و انسجام کامل انجام شده است.

وی ضمن قدردانی از رانندگان خدوم و زحمتکش نفتکش‌های جاده‌پیما و مالکان جایگاه‌های عرضه سوخت، به فعالیت ۶ هزار و ۵۰۰ باب جایگاه سوخت مایع و سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده) و ۱۴ هزار نفتکش جاده‌پیما در کشور اشاره کرد و گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل و همه دست‌اندرکارن مربوطه در کل روزهای سال و به‌ویژه ایام نوروز با تلاش‌ بی‌وقفه و شبانه‌روزی، سوخت مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند و امسال هم در شرایط بسیار مطلوبی به استقبال نوروز رفتیم و در عمل توزیع سوخت را تاکنون به نحوی مطلوب انجام دادیم و از این به بعد نیز به پیش خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون روزانه بیش از ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌های کشور تولید می‌شود، گفت: با توجه به این مقدار تولید بنزین، وجود ۱۴ هزار کیلومتر خطوط‌ لوله انتقال فرآورده‌های نفتی، ناوگان عظیم نقل و انتقال سوخت و ذخیره‌سازی‌های مطلوب در کنار برنامه‌ریزی‌های از پیش انجام شده با بخش‌های تولید، حمل‌ونقل و خطوط لوله انتقال فرآورده، هیچ‌گونه مشکلی در تامین سوخت وجود ندارد.

ویس‌کرمی، اوج مصرف بنزین در سال ۹۹ را روز ۲۸ اسفندماه با رقم ۱۰۴ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: در فروردین‌ماه پارسال روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین در کل کشور توزیع شد، در حالی که این مقدار در روزهای نخست فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ به میانگین روزانه ۸۵ میلیون لیتر رسیده است که سبت به فروردین‌ماه پارسال افزایش روزانه حدود ۳۷ تا ۳۸ میلیون لیتری را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۸۰٬۵۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha