۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کمبود مرغ در لرستان ناشی از اختلاف قیمت با دیگر استان‌ها است/ توزیع مرغ را کنترل می کنیم
معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی لرستان:

کمبود مرغ در لرستان ناشی از اختلاف قیمت با دیگر استان‌ها است/ توزیع مرغ را کنترل می کنیم

لرستان- نجیب زاده، معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی گفت: مشکل کمبود مرغ گرم ناشی از اختلاف قیمت مرغ نسبت به دیگر استان‌ها است و در مواردی شاهد اختلاف قیمت دوبرابری هستیم.

ناصر نجیب زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه مشکل کمبود مرغ گرم ناشی از اختلاف قیمت مرغ نسبت به دیگر استان‌ها است، اظهارداشت: در مواردی شاهد اختلاف قیمت دوبرابری هستیم همین امر سبب شده که مرغ تولید شده از استان خارج شود.

وی افزود: تا دو روز قبل از عید با برنامه ریزی انجام شده در عرضه مرغ مشکل چندانی نداشتیم و سه روز آخر روزانه بیش از ۳۵۰ تن مرغ تولید شد، این در حالی است اوج مصرف و در ایام عید نیاز استان روزانه ۲۵۰ تن مرغ است.

معاون بهبود تولیدات سازمان جهادکشاورزی عنوان کرد: از تمام ظرفیت کشتارگاه های استان استفاده کردیم اما کشتارگاه ‌های مرغ دو روز تعطیل بودند وبه همین خاطر برای رفع کمبود مرغ اقدام به عرضه مرغ منجمد شد.

وی با بیان اینکه از امشب فعالیت کشتارگاه‌ها روال عادی خود را طی می‌کند، گفت: سرانه مصرف مرغ در استان روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن است، این در حالیست که پیش بینی ما تولید روزانه ۱۴۰ تن است.

نجیب زاده افزود: ظرفیت کشتارگاه‌های استان بیش از ۱۴۰ تن است اما ما نمی‌خواهیم بیشتر از این عرضه صورت گیرد که فضا برای سودجویان مهیا شود؛ با مدیریت و هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی لرستان، سازمان صمت و تعزیرات روند توزیع مرغ را کنترل خواهیم کرد.

کد خبر: ۸۰٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha