۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
سرمایه‌گذاران بین‌المللی به توان و ظرفیت‌های ترکیه اعتماد کنند
رئیس‌جمهور ترکیه:

سرمایه‌گذاران بین‌المللی به توان و ظرفیت‌های ترکیه اعتماد کنند

اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر ساختار پویای اقتصادی و انضباط مالی ترکیه سرمایه‌گذاران بین‌المللی را به اعتماد به توان و ظرفیت‌های کشور فراخواند.

به گزارش بازار به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم هفتمین کنگره بزرگ حزب عدالت و توسعه در آنکارا اظهار داشت:‌ روی سخنم با سرمایه‌گذاران بین‌المللی است که می‌خواهند در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند به قدرت و ظرفیت‌های ترکیه اعتماد کنید.

اردوغان با اشاره به اینکه نوسان نرخ ارز طی چند روز اخیر در کشور به هیچ وجه انعکاس پویایی واقعی و بالقوه اقتصاد ترکیه نیست، خاطرنشان کرد: بارها ثابت کردیم که با ساختار پویای اقتصادی، انضباط مالی و تعهد خود به اقتصاد بازار آزاد در برابر شوک‌ها مقاوم هستیم.

وی در ادامه متذکر شد: تقویم و سیاست‌های مربوط به برنامه اصلاحات اقتصادی را اعلام کرده‌ایم. اکنون زمان تولید و تلاش بیشتر و دستیابی به اهداف است.

رئیس جمهور ترکیه افزود: کشورمان در تولید محصولات کشاورزی به جز چند محصول که تولید آنها به دلیل شرایط اقلیمی با محدودیت روبرو است، به خارج وابستگی ندارد، در دوره پیش رو با رشد سرمایه‌گذاری، تولید، استخدام و صادرات کشور به جایگاه بهتری دست خواهیم یافت.

وی تاکید کرد: هنگامی که در سال ۲۰۰۲ سر کار آمدیم بودجه وزارت آموزش ۷.۵ میلیارد لیر بود درحالی که این میزان برای سال ۲۰۲۱ به ۱۴۷ میلیارد لیر افزایش یافته است.

اردوغان تصریح کرد:‌ علی‌رغم اینکه پاندمی کرونا موجب رکود صنعت هوانوردی شده اما ترکیه با زیرساخت بسیار قدرتمند جز بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اگر چه سال گذشته با ورود ۱۶ میلیون گردشگر و درآمد ۱۲.۴ میلیارد دلاری در صنعت توریسم همراه بود اما به سمت هدف تعیین شده جذب ۷۵ میلیون توریست حرکت خواهیم کرد.

رئیس جمهور ترکیه متذکر شد: مصمم هستیم که در دوره پیش رو با افزایش تعداد دوستان خود و از بین بردن خصومت‌ها، منطقه را به یک جزیره صلح و آرامش تبدیل کنیم. ترکیه به عنوان کشوری که میان آفریقا، آسیا و اروپا قرار گرفته نمی‌تواند به شرق یا غرب پشت کند.

کد خبر: ۸۰٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha