۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
۱۲۰۰ تن کنار در استان بوشهر برداشت می‌شود
مدیر باغبانی بوشهر:

۱۲۰۰ تن کنار در استان بوشهر برداشت می‌شود

بوشهر- فرح‌بخش، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال هزار و ۲۰۰ تن کنار در استان بوشهر برداشت می‌شود.

سمیه فرح‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در عرصه میوه‌های گرمسیری است که کنار به عنوان یکی از مهمترین محصولات آن محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید کنار در استان بوشهر طی سال‌های اخیر افزایش یافته است، ادامه داد: از بهمن‌ماه سال گذشته برداشت کنار در سطح استان آغاز شده است که تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با پیش‌بینی برداشت هزار و ۲۰۰ تن محصول کنار تجاری در سطح استان بیان کرد: بیشترین میزان تولید کنار استان مربوط به شهرستان دشتی است.

وی با اشاره به اقتصادی بودن تولید کنار با اشتغال‌زایی مناسب در مناطق روستایی افزود: از دیگر مزایای این محصول در استان بوشهر، داشتن شرایط آب و هوایی، نیاز آبی کم، و مقاومت این میوه در برابر تنش‌های خشکی و شوری است.

فرح‌بخش با بیان اینکه وجود درختان کنار ظرفیت بالقوه‌ای در توسعه زنبورداری و تولید عسل کنار در استان بوشهر است ادامه داد: بخشی از کنار در استان مصرف می‌شود و بخشی نیز به سایر نقاط کشور می‌رود.

کد خبر: ۸۰٬۴۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha