۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸
استفاده از پتروپالایشگاه‌ها موجب رونق بورس می‌شود
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

استفاده از پتروپالایشگاه‌ها موجب رونق بورس می‌شود

شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها گفت: استفاده از پتروپالایشگاه‌ها موجب رونق بازار بورس خواهد شد.

به گزارش بازار، مالک شریعتی با اشاره به اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها در کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: در این قانون موضوع حمایت از سرمایه گذاری مردم در توسعه پتروپالایشگاه‌ها و حمایت از صنایع پایین دستی و میعانات گازی مطرح شده که در مجلس گذشته به تصویب رسیده است.

وی افزود: استفاده از سهم صندوق توسعه ملی به عنوان تنفسی برای خوراک پتروپالایشگاه‌ها که با اجازه رهبری به تصویب رسید و تامین ۳۰ درصد از سرمایه گذاری موردنیاز پتروپالایشگاه‌ها از طریق سرمایه گذاری مردم در بورس؛ از کلیدی‌ترین موارد این قانون به شمار می‌رود.

مالک شریعتی ادامه داد: استفاده از پتروپالایشگاه‌ها فرصت مناسبی است تا بورس از این وضعیت اسفناک خارج شود البته باید هیات امنای صندوق توسعه ملی تشکیل جلسه دهد و موضوع تنفس خوراک را که مطالبه مجلس است اجرای آن را تسریع کند و متاسفانه با تاخیر در اجرای این قانون مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین باید مطالبات صندوق توسعه ملی از دولت به عنوان منابعی برای تنفس خوراک استفاده شود تا در زمان تحریم‌ها از خام فروشی فاصله بگیریم.

کد خبر: ۸۰٬۴۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha