۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
۲۰ میلیون سیم کارت که مربوط به دریافت یارانه بود، به دست مردم رساندیم
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران:

۲۰ میلیون سیم کارت که مربوط به دریافت یارانه بود، به دست مردم رساندیم

سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: برای حفاظت و صیانت از بسته‌های پستی چهار هزار ترولی خریداری شده است و برای سرعت در امر انتقال نیز به دنبال هوشمندسازی هرچه بیشتر مراکز تجزیه و مبادلات پست هستیم.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات پست کشور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، افزود: برای سرعت هر چه بیشتر در ارسال مرسولات ۴۰۰ دستگاه وانت به ناوگان شهری ما افزوده می‌شود و رهسپاری از طریق قطار نیز تقویت خواهد شد و ما زیرساخت‌های خوبی را تقویت کردیم که در سال جدید بتوانیم خدمات بهتری را با سرعت و دقت بیشتر به مردم ارائه کنیم.

وی گفت: رویکرد پست از بسته‌های کوچک و پاکت‌ها به سمت بسته‌ها و امانات رفته است و زیرساخت‌های لازم در این زمینه وجود نداشت و همکاران من به سختی فعالیت می‌کردند.

مدیرعامل شرکت پست ایران به شرایط سخت همکارانش در ایام شیوع کرونا اشاره کرد و افزود: ۲ هزار نفر از همکاران ما مبتلا به کرونا شدند و ۸ نفر را هم از دست دادیم و اگر قرار باشد ۲ هزار نفر به مدت یک ماه در قرنطینه به سر ببرند طبیعی است که حجم زیادی از نیروی انسانی ما از چرخه خدمات رسانی خارج می‌شوند.

وی گفت: در سال گذشته با وجود همه این سختی‌ها ما ۲۰ میلیون سیم کارت را که مربوط به دریافت یارانه یک میلیون تومانی بود، به دست مردم رساندیم و برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به مدت ۲ هفته هم کار ما را دو چندان کرد.

سبحانی فر با اشاره به اینکه حجم خریدهای اینترنتی مردم هم بسیار افزایش یافته است، افزود: به همین علت ما باید زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کردیم و در همین راستا ۵ هاب منطقه‌ای ایجاد شد تا سرعت کار افزایش پیدا کند.

وی گفت: در تهران نیز یک مرکز تجزیه و مبادلات به نام خلیج فارس راه اندازی کردیم که فرآیند هوشمندسازی آن اجرا شد و تلاش خواهیم کرد دیگر مراکز ما در ابتدای سال جدید هوشمند شود و کار هوشمندسازی از ۶۰ سال پیش در پست مطرح بود، اما اجرا نشده بود.

سبحانی فر درباره صیانت و حفاظت از بسته‌های پستی مردم هم گفت: ۴ هزار ترولی خریداری کردیم که از ابتدای امسال در چرخه پست قرار می‌گیرد.

وی گفت: برای افزایش ناوگان حمل و نقل درون شهری نیز از دولت مجوزی برای خرید ۴۰۰ دستگاه وانت دریافت کردیم که از ابتدای امسال در چرخه پست قرار می‌گیرد و سرعت کار بیشتر می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران افزود: برای ارتقای حقوق همکارانم هم تلاش کرده ایم رفاهیات را که چندسالی پرداخت نمی‌شد، پرداخت کنیم و به نوعی ارتقای معیشت و امنیت شغلی ایجاد شود.

وی گفت: ساختار سازمانی شرکت ملی پست را پس از ۲۰ سال در روزهای پایانی سال ۹۹ به تصویب سازمان امور استخدامی رساندیم و تغییر وضعیت ۲ هزار همکاران مان را در دستور کار قرار دادیم.

سبحانی فر افزود: بستر خوبی را برای شبکه پستی فراهم کردیم و از سال ۱۴۰۰ تلاش می‌کنیم خدمت رسانی با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

وی از هر گونه تاخیر و قصور در ارسال مرسولات عذرخواهی کرد و گفت: در پست هیچ تعطیلی نداریم و شبانه روزی در خدمت مردم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر این که راه اندازی مرکز هوشمند تجزیه و مبادلات پست تحت عنوان خلیج فارس چه تاثیری در سرعت ارسال مرسولات داشت؟ افزود: حداقل یک روز فرآیند تجزیه را کوتاه کرده و در کاهش نیروی انسانی هم تاثیر داشته است و قطعا صدمه کمتری هم به بسته‌های پستی مردم وارد می‌شود، اما این مرکز زمانی می‌تواند چرخه ما را کامل کند که مراکز دیگر هم هوشمند شود.

وی گفت: در همین خصوص مناقصه‌ای برگزار کردیم که در سه ماه نخست امسال حداقل ۵ هاب منطقه‌ای ما مکانیزه می‌شود.

کد خبر: ۸۰٬۴۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha