۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴
۷۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور ایمن‌سازی شد
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

۷۰ درصد نقاط حادثه‌خیز کشور ایمن‌سازی شد

امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: ۷۰ درصد نقاط حادثه خیز دارای اولویت نخست با نصب روشنایی، جدا کننده، تابلو و تعریض و دیگر برنامه های عمرانی سال گذشته ایمن سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی روز گذشته در حاشیه نشست شورای معاونان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان اظهار داشت: بر اساس پروتکل تدوین شده بین سازمان راهداری و پلیس راه، مسیرها و نقاط حادثه خیز دارای اولویت نخست شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا ۲۵۰  اولویت اول شناسایی شد که ۷۰ درصد آن معادل ۲۰۰ نقطه سال گذشته ایمن سازی شد و ایمن سازی ۵۰ نقطه دیگر امسال در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور افزود: علاوه بر این ۳۲۰ نقطه دارای اولویت ۲ از نظر حادثه خیزی شناسایی شده که بخش زیادی از آنها ایمن سازی شدند تا شاهد کاهش سوانح رانندگی در جاده های برون شهری باشیم.

امانی گفت: طبق گزارش ارائه شده توسط راهداری همدان ۱۳ نقطه حادثه خیز استان همدان برطرف شده و ۱۰ مورد دیگر در سال جاری ایمن سازی می شود همچنین ایمن سازی پنج تقاطع و زیر گذر در دستور کار راهداری این استان است.

وی اظهار داشت: ارزش راه های کشور ۹۰۰ هزار میلیارد تومان است که بر اساس شاخص جهانی باید چهار تا ۶ درصد اعتبار هزینه شده برای ساخت هر کیلومتر راه برای نگهداری آن پیش بینی شود.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور اضافه کرد: با در نظر گرفتن این شاخص ۳۰ هزار میلیارد تومان برای نگهداری راه ها نیاز است که هم اینک پنج هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص یافته است.

کد خبر: ۸۰٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha